auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mini CLUBMAN 2010: Technische problemen na revisie

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: N12B14A, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 70

Ik ben in het bezit van een Mini One Clubman uit 2010. Een maand geleden merkte ik problemen aan mijn Mini en ging ik ermee naar de garage. De auto liep maar op 3 cilinders en de conclusie was dat de motor helemaal open moest om vast te stellen wat het probleem was.

Conclusie: o.a verbrande kleppen en een motor die gereviseerd moet worden. Daarnaast is de distributieriem ook vervangen. Ik kreeg een hele lijst aan vervangen onderdelen, maar dit is naar mijn idee het belangrijkst. Totale kosten €4100,-

Vorige week was de auto gemaakt en was ik positief verrast over hoe rustig hij nu rijdt. Echter, nadat ik er één keer een korte afstand mee had gereden merkte ik dat tijdens het rijden het volgende niet meer werkte:
richtingaanwijzer, gevarenlicht, cruise control, automatische deurvergrendeling, elektrische ramen en ongetwijfeld iets wat ik ben vergeten of nog achter moet komen.

Uiteraard heb ik gelijk de garage gebeld en die zeggen ernaar te kijken. Wel lieten ze gelijk weten dat dit zomaar iets kan zijn wat niet door de revisie kwam, en waar ze niet verantwoordelijk voor zijn.

Nu denk ik: hoe toevallig is het dat 40km na zo’n grote revisie zoiets kapot gaat, en heb ik sterk het vermoeden dat het hier wel aan kan liggen. Helemaal aangezien ik voorheen nog nooit dergelijke problemen heb ervaren.

Voordat ik straks met een bek vol tanden in discussie moet gaan met een monteur, hoor ik graag jullie mening.

Geplaatst door

MiniLuc +55

al 5 dagen lid

Reacties

Er kan zomaar eens een frm module stuk zijn, komt helaas vaker voor, bv nadat de accu afgekoppeld is geweest. Maar eerst maar eens laten kijken wat er aan de hand is nu.

harry4203 +4170
badge vip badge

5 dagen

Dankjewel voor je reactie. Dat vermoeden had ik ook al.

De monteur geeft aan dat de FRM module gerepareerd moet voor. Kosten bedragen 300,- ex btw en waarschijnlijk arbeid.

Hij geeft aan dat ik voor de schade moet opdraaien. Ik vind dit eigenlijk onacceptabel aangezien er slechts 40km mee (na revisie) is gereden voordat het probleem opspeelde. Heeft de monteur in dit verhaal gelijk?

MiniLuc +55

4 dagen

Dit moet goed uitgezocht worden voordat je de garage aansprakelijk steld.
Als je bijvoorbeeld na een grote beurt een lekke band krijgt kan je de garage ook niet aanspreken.
Dus...eerst onderzoeken wat de oorzaak is.

Hans4040 +1740
badge vip badge

4 dagen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mini CLUBMAN of stel zelf een nieuwe vraag.