close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Colt: Auto schokt tijdens optrekken...

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

De laatste tijd merk ik steeds meer dat mijn auto (Mitsubishi Colt 1.3 GLI) tegensputtert bij het schakelen als ik em voor het eerst weer gebruik op een dag.
Als ik op wil schakelen dan voel ik telkens bij elke versnelling (waarbij ik dus extra gas geef) dat ie tegensputtert, het lijkt dan net alsof ie elk moment kan afslaan (te vergelijken met als ik met een lage snelheid rijd in een te hoge versnelling). Als ik eenmaal een paar minuten 120 heb gereden en langs alle versnellingen ben geweest merk ik de rest van de dag niets meer maar het gaat meer om die eerste 5 minuten. Ik heb al geprobeerd om langer te wachten met opschakelen, dat scheelt iets maar niet veel. Om de ergste schokken weg te nemen trap ik vaak voordat ik de eerste keer wil weg rijden een paar keer op het gaspedaal (een paar keer als de motor nog niet aan staat om alvast wat olie rond te laten pompen en paar keer in versnelling 0 als de auto wel loopt). Dit ben ik gaan doen omdat ik merkte dat het schokken dan wat minder werd, maar weg gaan doet het niet. Wie kan mij helpen?

Geplaatst door

clemuns (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Clemens,
dus als je voor je start een paar keer gasgeeft,is het probleem minder?? Dan zou ik zeggen temperatuursensor. Hierdoor komt er wat extra brandstof in de motor,iets wat je bij koude start moet hebben. (uitgaande van een carburateur motor)
Zijn de problemen begonnen met evt regen o.i.d??

maarten4874 0
badge

13 jaar

Bedankt voor je reactie. Het probleem is inderdaad minder als ik een paar keer gas geef (eerst zonder draaiende motor, daarna met...), maar afgezien van het feit dat dit wel best wel raar staat (even flink gas geven in z'n 0) kan dit natuurlijk ook niet goed zijn. Het is daarmee dus ook niet geheel opgelost. Eerst dacht ik van wel, maar de laatste tijd blijft ie toch wel schokken, ondanks het extra gas geven voordat ik weg rijd. Zo'n 2 maanden geleden is de thermostaat vervangen aangezien mijn auto op een gegeven moment stil viel nadat de koelvloeistofmeter omhoog schoot, deze staat nu weer altijd op de normale stand. Dat is het enige 'vreemde' wat ik de laatste tijd aan mijn auto heb gehad.

clemuns 0

13 jaar

Heeft iemand enig idee?

clemuns 0

13 jaar

Als hij stationair draait en je geeft dan opeens 3/4 gas, doet hij dan eerst even kort pruttelen of een hikje en dan pas op toeren gaan of gaat hij zonder tegenzin gelijk op toeren? Bij het eerste zou het aan de onsteking kunnen liggen. Heb een paar keer gehad dat de verdelerkap problemen gaf. Misschien eens de bougie's en verdelerkap en rotor vervangen.

ricky 10
badge

13 jaar

Bedankt voor je reactie Ricky! Ik hoor geen pruttelend geluid of een hikje wanneer ik 3/4 gas geef als hij stationair draait. Maar bougies heb ik al een keer eerder horen vallen toen ik erover vertelde tegen iemand... dat zou het wel kunnen zijn! Moet zoiets altijd gezamenlijk met de verderkap en de rotor worden vervangen? Kostbaar gebeuren dat je weet? (hij moet hier waarschijnlijk voor naar de garage)

clemuns 0

13 jaar

Ze hoeven niet tegelijk vervangen te worden maar ik zou dan beginnen met de bougie's, kosten misschien €6 euro per stuk of zoiets en kan je zelf monteren.
Je kan ook met een plantespuit wat water over de kabels en verdelerkap sproeien tijdens stationair draaiende motor en als je de motor daarop hoort reageren dan zit het probleem in 1 van die delen.
P.S. (de bougie's kun je niet testen met dat water).

ricky 10
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.