👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
ik heb het volgende probleem met colt 1300 GLXI van 96.
De auto valt soms zonder enige reden stil, vlak nadat het lampje “check engine” oplicht.
Na een 10 tal minuten wachten, start hij weer en kan weer een tijdje rijden.
Soms start hij gewoonweg niet, dan weer wel.
De bezinepomp en de relais zijn vervangen, de benzinefilter en de gasklep gereinigd, bougies, bougiekabels en verdeelkop zijn ok.
De ECU ziet er normaal uit (niets verbrandt op print), heb deze ook al gereset en terug ingeleerd. Bij uitlezing krijg ik foutcode 31, dit zou de klopsensor zijn, maar volgens mij heeft deze auto geen klopsensor, of ben ik mis?
Iemand een idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik het goed heb heeft deze motor de bobine en hall-sensor in de verdelerunit zitten.
Bij mij was toen ook hetzelfde probleem aanwezig,opeens geen ontsteking,na wat afkoelen deed ie et weer.
Heb toen bobine en hall-gever vervangen (immitatie te verkrijgen).toen was het over.
Misschien is het iets.
Ricky,
bedankt voor de reactie,
de bobine kan ik doormeten.
Zou ik de hall-sensor ook kunnen testen? Dit is toch een soort van naderingsschakelaar, die in dit geval de positie van de nokkenas doorgeeft? of niet?
17 jaar
[quote=ColtGLXI]bedankt voor de reactie,
de bobine kan ik doormeten.
Zou ik de hall-sensor ook kunnen testen? Dit is toch een soort van naderingsschakelaar, die in dit geval de positie van de nokkenas doorgeeft? of niet?[/quote]
Ik weet niet of je hem kunt doormeten,maar hij bepaald inderdaad de positie van de nokkenas,en het moment van vonken.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar