👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Ik heb problemen met starten zodra de temperatuur zakt en de auto meer dan 8 uur stilgestaan heeft.
Zeker bij onder nul moet ik dan een keer of 5 starten voordat ie aanslaat en dan komen er flinke rookwolken uit de uitlaat.
Probleem is niet de akku (is pas nieuw) en ook de gloeibougie's zijn pas doorgemeten.
Ook het tanken van een liter of 2 benzine helpt niet.
Ik zit zelf aan de verstuivers te denken, iemand enig idee of er nog een andere oorzaak kan zijn ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je voor de auto en de pomp recht voor je zie je een plunjer zitten afgeschermd met een rubber hoesje dit is de vervroegingssolenoide met twee draadje er aan deze gaan ook veel kapot daardoor start hij ook slecht een de motor draaid ook niet lekker soepel succes
Heb inderdaad min of meer hetzelfde probleem. Auto slaat snel aan, maar draait moeilijk door, draait pas redelijk door na de 2e startpoging. Heb een en ander gecontroleerd en kom tot de conclusie dat er (bij mij in ieder geval) een lekkage zit het onderdruk circuit en wel in de magneetklep van de EGR. Hierdoor word er onvoldoende onderdruk opgebouwd waardoor de stationairregeling niet werkt. Let wel, ik heb het relais van de stationairregeling doorgemeten en getest en deze functioneert naar behoren. De moeite waard om te controleren...
21 jaar
Bedankt voor jullie reakties.
Het bleken toch de gloeibougies te zijn....
De ww heeft ze doorgemeten en de meter stopte bij de 30 ampere.
Dit zou dus ca. 50 ampere moeten zijn (4 * 12), hierdoor konden
waarschijnlijk maar 2 cylinders aanslaan bij de start.
De gloeibougies zijn vervangen en nu start de auto weer in 1 keer.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar