auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mitsubishi Carisma: Laad spanning te hoog

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Het dynamo lampje brand soms en de laadspanning is zo rond de 15 a 16 volt. Er is al een nieuwe dynamo op gekomen.
Ik heb de plus kabel op spanningsverlies gecontroleerd en de massa. 0,1 volt spannings val over de kabels.

Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn?

Met vriendelijke groet,

Pieter Scheffer

Geplaatst door

Pieter Scheffer (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is dit een nieuwe of een gebruikte dynamo?
het lijkt er namelijk op dat toch de regelaar stuk is.

Dit is een nieuwe dynamo. De 2e al eigenlijk. De oude deed eigenlijk het zelfde, daarom is deze vervangen. Echter toen de nieuwe er in zat begon het weer, dus die is ook vervangen. Alle twee waren nieuwe.
Kantekening: Het is een zwaardere dynamo dan dat er in zat.

Probeer eens een nieuwe cq. andere accu. Misschien zit er sluiting in.

Gr.

Petje57 0
badge

17 jaar

Hallo, meet het spanningsverschil eens tussen de massa,dynamouitgang/massa en accudraad bij accupool/massa en accupool. Dit i.v.m. overgangsweerstand. (petje57 zijn opm natuurlijk als eerste is het makkelijkst) suc6 thijs

matthijs1 0
badge

17 jaar

Ik weet niet of je het hebt gelezen. Maar dat staat ook in mijn eerste post. Dat is altijd wat je het eerste doet, omdat dat nogal eens het probleem wil zijn. Maar dan is eerder de laadspanning te laag. Ik zal eens even een andere accu proberen.

Waar kan ik je eerste post lezen dan, dit is toch een 1e vraag op een 1e pagina ?? ga ik toch niet zoeken of je meer keer gepost heb, of snap ik het niet?
groet thijs

matthijs1 0
badge

17 jaar

Meet eens rechtstreeks bij de dynamo wat daar de uitgangsspanning is.

Je zou niet de eerste zijn waarbij met 2 nieuwe dynamo's toch de dynamo's kapot zijn...

Cor1822 0
badge

17 jaar

laadstoom word ook door motor ecu geregeld door de G aansluiting
als deze om wat voor reden aan massa ligt blijft de dynamo vol doorladen....
en de motor ecu krijgt feedback van de dynamo door de FR aansluiting
controleer dit eerst maar eens .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.