close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Pajero 2000: slecht aanslaan bij warme motor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 3200

Hallo ik ben net nieuw op dit forum.
Ik heb een 3.2 DID en de auto gebruik ik 3 maanden in het jaar in het buitenland.
Elk jaar als ik terug ga naar Nederland doe ik daar "Ult. Diesel Active" in. Dit jaar ging het verkeerd want de dag na het tanken sloeg de motor erg slecht aan. De garage waar ik getankt hebt snapt het ook niet en adviseerde een dieseltoevoeging erin te doen om de verstuivers te reinigen.
Resultaat: koude start redelijk en bij warme start slaat ie bijna niet meer aan. Duurt bijna 20 seconden en op het eind hoor je de motor langzaam op gang komen.
Ik hoop dat iemand van jullie weet wat het is want ik wordt van kastje naar muur gestuurd.

Geplaatst door

Mitsi (115)

al 4 maanden lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lucht in het systeem lijkt me het probleem omdat hij langzaam op gang komt.
Kan ook een brandstofdruk probleem zijn , heb je een handpompje zo ja pomp systeem eens op druk en kijk of hij dan sneller aanslaat

kaleido 1 6930
badge vip badge

4 maanden

dank voor je antwoord.
waar zou die lucht moeten zitten en wat is de relatie met Ultimate diesel tanken?
ik heb nog nooit een handpompje gezien op een auto. waar zou die moeten zitten?
Sorry voor deze vragen maar ik wil het begrijpen.

Mitsi 115

4 maanden

Ik denk dat er een handpompje op het brandstoffilterhuis zit. Ik denk ook niet dat er een relatie is tussen de klacht en het tanken van ultimate diesel. Gewoon toeval verwacht ik. Ik vrees zelf dat de brandstofpomp zachtjes aan het stuk gaan is. maar eventuele lucht in het systeem moet natuurlijk wel eerst worden uitgesloten. Als er een lekkage zit in het aanzuiggedeelte (tussen tank en brandstofpomp) kan er lucht worden aangezogen wat startproblemen kan geven. Als je echt twijfelt aan de brandstof, dan tank leegzuigen en nieuwe brandstof erin. Denk echter dat het pompstation dan wel meer klachten had gekregen.

harry4203 2695
badge vip badge

4 maanden

in het spaans heb ik begrepen dat er een ergens een slechte verbinding was.
hij doet het weer goed.
Dank voor jullie reacties.

Mitsi 115

3 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Pajero of stel zelf een nieuwe vraag.