We horen een tikkend, kletsend geluid aan de motor van deze Carisma. De kant van de kas van de distributieriem.We denken aan de tuimelaars, of eventueel aan de distributieriem. De auto heeft 89000 km en de distributieriem is nog nooit vervangen.
Nog nooit voorgehad.
De wagen komt deze week binnen, we gaan om te beginnen eens de kas van de riem afnemen, en daarna het kleppendeksel.
Wat denken jullie?
MVG
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
klepstoters geven nogal eens problemen.
Erg belangrijk om de goede olie op de motor te doen.
Spoel de motor eerst goed en vervang de olie en kijk hoe het geluid dan is
het geluid zal van de multisnaar komen stukjes uit
Volgens het onderhoudsschema dat ik bij mijn Carisma heb moet de distributieriem er bij 90.000 af of na 6 jaar. Dus je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen en 'm vervangen.
suc6
Peter
14 jaar
Met 89.000 km en 11 jaar is het hard nodig de distributieriem te vervangen. Zodra 90.000 km of 6 jaar verstreken is, moet hij vervangen worden. Afgelopen dinsdag heeft mijn Carisma de vijfde distributieriem gekregen.
De niet-hydraulische kleppen moeten iedere beurt (15.000 km) gecontroleerd en eventueel gesteld worden bij warme motor, inlaatkleppen 0,20 mm, uitlaatkleppen 0,30 mm.
Anton
14 jaar
Beste mensen,
Allen hartelijk dank voor jullie antwoorden.
Mitshu had gelijk, er was inderdaad een stuk uit de V-riem.
We hebben ineens alle riemen vervangen, want in de distributieriem zat ook al een barstje.
Mercikes.
Katrien.
dank je katrien voor de reactie terug helaas doen veel vragers dit niet gr mitshu
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar