Door water was de brandstofpomp stuk gelopen. Deze vervangen en op tijd gezet. Nu blijft hij zwart roken en niet een beetje ook. de verstuivers zijn getest en schoon gemaakt. is dan de druk van de brandstofpomp te hoog en hoe regel ik dit goed af?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De rest is wel in orde , luchtfilter , klepspeling , hoe heb je hem trouwens op tijd gezet ?
heb met afstel metertje op de juiste timing gezet. later ietsje vervroegd waar door het ploffen weg is maar het grijs naar zwart roken bij gasgeven blijft nu nog steeds. kleppen heb ik nog niet gecontroleerd dat gaan we dan zo maar eens doen!
9 jaar
Eerst statisch afstellen en dan dynamisch afstellen , dat je hem weer hebt moeten verdraaien om het "ploffen "weg te krijgen , duid er toch op dat er iets niet goed staat.
Pomp is wel van hetzelfde type ?
Lijkt er op dat hij te veel brandstof krijgt of niet op tijd staat.
Te veel brandstof dus. heb de debiet schroef meer dan een hele slag uit moeten draaien om die rook weg te krijgen.
ff een testrit gemaakt en 100% nu.
Geen zwarte rook meer. eigenlijk nauwelijks rook te bekennen en geen vermogens verlies.
Denk dat ze die pomp op een tank hadden afgesteld of zo, heb nog nooit zoveel hoeven verstellen daar op!
en dan denk je eindelijk klaar,
echt niet,
vallen de lampjes accu, olie en gloeien weg op het dashboard!
uiteraard niet een zekering die er uit licht dus dat word weer zoeken met dat oude beestje!
9 jaar
kijk even goed naar dat massadraadje ter hoogte van de cillinderkop aan de linkerkant,is een dun zwart draadje.
Das een goeie. ga ik maandag gelijk na kijken.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi L300 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar