Betreft de ontsteking van een V-8 (Rover).Is elektronisch met een inductiesensor (2 draden).Geen vonk.Bedrading gechecked en inductiesignaal ook.De ontstekingsmoduul heeft een 6-tal draden, waarvan 1 niet is aangesloten.Bijzondere is dat we wel een vonk kunnen simuleren door de inductiestekker los te pakken en via ons eigen lichaam aan de plus pulsen er wel een vonk komt.Middels het pulsen met een batterij op de inductie aansluiting doet hij niets.Het bijzondere voor mij is ook dat de massa-aansluiting van de ontstekingsmoduul ong 4 Volt spanning geeft.Haal ik deze aansluiting los en zorg dat deze goed aan massa ligt, kan ik helemaal geen vonk meer simuleren.Plaats ik hem weer origineel, dan kan ik op bovengenoemde wijze weer een vonk simuleren.Het lijkt alsof er een relais zit tussen de massa aansluiting op het moduul, maar heeft iemand hier een schematje van of weet een goede - beter- meetmethode.Want wij twijfelen ernstig aan het moduul, maar kunnen de aansluiting zoals die nu zit mniet plaatsen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Siem,welke motorcode??
10/11/17/18A
30/31A
gr Hub
Weet ik zo niet Hub.Het is een V-8 Rovermotor.
Heb vandaag even gekeken Hub, en de motorcode is volgens mij 10A.Kun je daar iets over zeggen?
Siem van een 10/11/17/18a heb ik niks!!!helaas.ik blijf zoeken!!
Van een 30/31A (Van een Rover 3500vitesse)heb ik wel meetgegevens betreffende de ont.module en inductiesensor(twee polig)
Het vreemde is dat deze module 7 polig is.Ik denk dat de bedrading van Morgan is (met 6 pol.module)en de motor rover met 2 pol.induc.sens.
Het is natuurlijk overbodig om hier de meetwaarde van te geven
he? voorzichtig effe.
Weerstand ca 400-1200 ohm
spanning ca 2-8 volt
Ik ga verder in andere documentatie zoeken!
Siem is die module Lucas of Bosch ?
Ik vind die 4 volt vreemd(rotte transistor-geen massaschakeling cq contacthoek)
Dus wat dat betreft denk ik met jullie in de zelfde richting
De module----
Gr Hub
Bedankt Hub.Krijgen via de eigenaar als het goed is vandaag een andere (gebruikte) module.
Probleem opgelost.Gebruikte moduul ook geen soelaas.Ook niet volgens de methode met een batterij.Verder gaan zoeken en opnieuw het scopebeeld opgenomen van de inductiesensor.Deze bleek nu een maximale piekspanning af te geven van zo'n 2,5 volt.Vorige week zat deze op zo'n 4,5 Volt en heeft de auto ook nog gelopen.
Maar toen hij daarna niet meer vonkte hebben we dit signaal voor goed aangenomen en de moduul getest zoals beschreven en toch maar de conclusie getrokken dat daar de oorzaak moest liggen.
Ik heb de weerstand van de inductiespoel gemeten en die was veel te hoog nl. 3 mOhm.Bleek in de gevulkaniseerde stekker de bedrading verpulverd.Nieuwe stekker gemonteerd en toen een weerstand van 3200 Ohm.Vond ik nog veel, maar op de scope kregen we nu wel een piekspanning van zo'n 10 Volt en daarmee was het starten en lopen.
Hub, bedankt voor je meedenken. Kan alleen nog steeds niet verklaren waarom er op de massa-aansluiting van dit moduul 4 Volt staat?.We hebben ook getest of hij ook loopt als we deze op massa aansluiten, maar dan doet hij het NIET !!??
Wie het weet mag het zeggen.
Ja het is vreemd met die 4 volt.
We weten dat een inductiesensor de zaak kan flessen.(zelfs met goede meetwaardes)
Vaak denken we te ver door,zie je nu wel weer.
Ik vond dit wel een "leuk Problemcar item".
gr Hub
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Morgan Plus 8 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar