close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Motorfiets: stationair toerental niet te regelen

Bouwjaar: 1980

Heeft er iemand ooit iets gelijkaardigs meegemaakt met een of andere benzinecarburatiemotor van ev. een auto ?
Koud of warm loopt het stationair toerental bij de minste variatie van de regelschroef op tot 3 a 4000 rpm, bij verminderen valt de motor bij de minste verandering stil en is dan heel moeilijk op te starten. Het probleem heeft zich geleidelijk aan aangekondigd. Stationair toerental is dus echt niet meer te regelen !!
Alles lijkt in orde : compressie, carburatoren + membranen, klepspeling, bougies, geen valse lucht, ...

IK WEET HET ECHT NIET MEER

Ideeën gewenst !!!!

Geplaatst door

paul8599 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het lijkt erop alsof er een gebrek aan brandstoftoevoer optreedt, loopt de motor wel als je gas geeft of smoort hij dan ook. Als dit zo is dan zou ik eerst de hele brandstoftoevoer controleren incl. je benzinekraan(eventueel met filter)

Jip 0

20 jaar

Kijk eens naar de ontluchting van de tank(dop), vaker een oorzaak geweest bij een dergelijk probleem.
Geeft exact type eens door als je er nog niet uitkomt.
Succes.

Calx 0

20 jaar

het gaat over een KZ1300 A3
Het volledige carburatorblok is gereinigd, alle rubbers en jets zien er goed uit. Compressie 6x 8.5.
Tankontluchting en benzinetoevoer 100%, brandstofniveau in carb. OK.
Wel staan de bougies niet 100 % en is er een benzinegeur in de olie.

paul8599 0

20 jaar

Ontstekingstijdstip al gecontroleerd? Hele vroeg ontsteking geeft ook nog wel eens vreemde kuren. Tja, voor de rest heb je al zo'n beetje alles gehad. Je geeft aan dat het vlotterniveau ook goed is, anders zou ik dat ook nog een keer checken.

Succes!

Joost5847 0

20 jaar

Heel goed mogelijk dat de motor valse lucht trekt langs de pakking tussen spruitstuk en blok. De carburateur moet dan een heel rijk mengsel leveren om samen met de valse lucht een brandbaar mengsel te geven. Een kleine wijziging in afstelling geeft gelijk een onbrandbaar mengsel waardoor hij afslaat of het mengsel wordt te rijk en het toerental loopt flink op. Lekkage langs de as van de gasklep kan ook wel eens komen door slijtage. Geeft dezelfde verschijnselen. Effe remmenreiniger op het spruitstuk spuiten als de motor loopt. Ook op de zijkant van de carburateur spuiten. Gaat de motor anders lopen of slaat 'ie af dan trekt hij valse lucht. Successsss! Paul

Paulus8636 0
badge

20 jaar

Onder de carbs. van zo'n ding zit een electronische brandstofklep. Controleer of deze werkt en haal hem uit elkaar. maak hem helemaal schoon. Deze klep is nogal gevoelig voor vuil.
Je kunt ook proberen om deze klep er (tijdelijk)tussen uit te halen.
Je klacht is een typisch geval van brandstoftekort!

succes Gerard

g43450 0

20 jaar

De oudewetse onregelbare Kawa choke??. De oudere types choke's hebben een "probleem" wat verdacht veel lijkt op bovenstaand probleem. Starten en vervolgens naar toerentalmax.. gelijk hendeltje terug, en vervolgens valt hij bijna weer uit. Kortom blijven spelen met het hendeltje tot het monster eindelijk warm is gelopen.. Dynojet kan ook wel eens een soortgelijk probleem opleveren. Succes !

12345 0

19 jaar

en de carbs synchronischere helpt dat niet ,heb laats het ook gehad bij een yamaha

shokline10862 0

19 jaar

Ik heb dat wel eens gehad.

Oorzaak was valse lucht, "beurse" oftwel gare inlaatrubbers

Hulzie 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Motorfiets motor Kawasaki of stel zelf een nieuwe vraag.