Hallo mensen,
ik heb sindskort een xs1100 van 78 in mijn bezit. Voor dat ik ga investeren in deze machine wil ik eerst kijken of het de moeite waard is.
Niet te veel versleten delen. Heeft een tijd stil gestaan.
Het eerste waar ik tegen aan loop is dat bij het gas geven tijdens het rijden het toerental te laat op loopt.
Tenzij ik de koppeling iets in knijp dan gaat het wel. Maar bij het doorschakelen loopt het toerental terug natuurlijk en blijft het
weer te lang hangen in lager toeren.
Ligt dit aan versleten delen zoals kleppen of zuigerveren of moet ik het zoeken bij de carburateurs waar de membramen misschien lek zijn.
Iemand die tips heeft?
bedankt zover.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Te laat reageren op de gashendel en slecht oppakken heeft bijna altijd te maken met de carbs. Alles goed controleren, alle sproeiers,membramen...
Zie ook hoe het mengsel staat afgesteld, zal waarschijnlijk te arm staan.
Hallo Ageres,
ik heb de carbs gedemonteerd en heb net de membramen gecontroleerd. Ik dacht dat daar misschien perforatie in
zou zitten maar ze zijn nog in goede staat.
Je sprak van te arm mengsel. Ik denk eerder te rijk omdat bij het gebruik van de choke de motor gelijk af wil slaan.
Ik zal eens kijken naar de naald en sproeiers.
Ik weet niet precies hoe het eruit moet zien. Even rond neuzen op het net.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Motorfiets Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar