close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Micra: aanschaf micra cvt 1998

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 GX CVT

Ik ben van plan een Micra 1.3 Gx CVT aan te schaffen,maar waar moet ik specifiek op letten en zo ja welke mankementenheeft deze aut. Hij heeft 98.000 km gelopen.

Geplaatst door

Rollie10264 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Laat even goed naar de frontbalk (onder de radiateur ) kijken , en naar de achterste stukken van de dorpels ; Deze vertonen nogaleens roest (in vergevordert stadium). Maar als je dat dan laat maken hebbie 'n topkarretje.

SUC6

NIPRO 0
badge

17 jaar

Ik heb er ook een voor mijn vrouw. Een 1300 SE type met automaat. Alles er op en der aan, incl abs.
Superdingetje om mee te rijden. Probleemloos tot nu aan toe

Let er wel ff op dat de poederkoppeling niet slipt. Dit kun je controleren door als de handel warm is vol gas te geven onder het rijden. De toerenteller mag niet het rode gebied in gaan maar tot ong 5500 toeren en de auto moet voelbaar goed versnellen.
Doet hij dat niet dan is de poederkoppeling verklontert.
Ik had het bij die van ons ook. Ben der mee naar de dealer gegaan en die zei dat het weer over gaat door er stevig mee te rijden. Hij zei dat het vaker voorkwam en dat het veroorzaakt werd doordat ze er erg veel korte afstanden en dan ook nog erg rustig mee rijden, waardoor de zaak niet goed op temp komt. ( die van ons kwam van een ouder echtpaar die der in 7 jaar 42000km mee gereden hadden)

Klopte ook. Duurde ong 500km. Kreeg ook nog een tip. Ik heb meteen ff de comp gereset door de accupool (+) een seconde of 20 los te maken.
De comp gaat dan opnieuw alles inleren zeiden ze bij de dealer.
Wat ook nog kan zijn is dat de koolborstels versleten zijn. Die zitten boven op het huis aan de voorkant. Horen elke 45000 gechecked te worden. Deze bekrachtigen de poederkoppeling electrisch waardoor deze pakt.
Zijn erg duur 175 ex btw.
Dat is een soort casette met een stekker erop, die je ook kunt laten vernieuwen bij een bedrijf die dynamo's en startmotoren reviseerd. Kost dan mss 15 euro.
Koop je hem particulier of bij een garage met garantie??? Gr Fred

kombikart 0

17 jaar

Ik heb inmiddels er een aangeschaft via particulier en het is een fijn wagentje.Alle problemen die hier zijn opgenoemt heeeft deze niet dus ik hoop (nou ja mijn vriendin) dat ik er nog veel plezier mee kan beleven.

Rollie10264 0

17 jaar

Zal wel lukken. Hier iig wel. Gr Fred

kombikart 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.