close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Almera: Almera N16 1.8 wil niet lopen, lampjes branden niet meer op dash

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: qg18

Ik heb hier een almera staan die 50% van de tijd niet wil starten.
Het probleem is begonnen met spontaan afslaan tijdens hij rijden en dan na enige tijd starten liep die dan weer. Op dit moment is het zo dat de auto soms wel loopt en soms niet. Als de auto niet wil lopen dan brand het sleutellampje(nats) en motorstoringslampje ook niet op het dashboard. Deze beginnen soms spontaan weer te branden en dan loopt de auto ook gewoon weer goed.
Op gas en benzine is het probleem hezelfde.
De auto is uitgelezen bij de nissandealer en er zitten geen foutcode's in. De motorcomputer natscomputer sleutelring en sleutels zijn al bij ac tronics geweest maar hier zijn geen fouten in gevonden.

Geplaatst door

rr-ron (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo

Draadboom onder radiateur en langs/naast filter/droger (van de airco) controleren. Vooral daar waar de draadboom het kunststof hulsje in en uit gaat.

Heb naar de kabelboom daar gekeken maar daar lijkt alles nog heel te zijn. Ook al op andere plaatsen met de kabelboom aan het kijken en trekken geweest maar hier geeft die ook geen reactie op.
Het is ook zo als het motorstoringslampje en het nats lampje niet branden dat je hem met de consult niet kunt uitlezen, brand die wel weer kun je hem wel uitlezen.

rr-ron 0
badge

13 jaar

En je constante plus op de ecm???

Zekering 36 wit blauwe draad. Constante plus op ecm relais spoel en op schakelcontact. Word wit op pootje 110 en 112 aan de zijkant van de ecm stekker. De relais spoel word wit/groen en komt op pootje 31 van de ecm stekker uit.

In geval van uitval controleer je de witte draad van de luchtmassameter. Dat is dezelfde voeding als 110 en 112.


Schiet me ook opeens te binnen: Een ecm die soms niet uitleesbaar is het ik ook al een paar keer gehad. Maar dan van een diesel. Oorzaak: Contactblokje op contactslot

De auto loopt weer.
De computer kreeg geen spanning van het natsgebeuren. Op deze 2 draden een spanning achter contact gezet en de auto loopt weer gewoon en blijft lopen. Dus waarschijnlijk zit er ergens iets in het startonderbrekingscircuit fout. Maar de klant vond het goed zoals het nu is dus laten we dit zo.

rr-ron 0
badge

13 jaar

Moet je me toch eens duidelijk vertellen: De draad tussen Nats en ecm is er maar 1 en daar gaat een gecodeerd signaal overheen!!!!!!!!

Ik heb het er even met mn collega over gehad die er mee aan het meten is geweest.
Het probleem was precies wat jij me vertelde, pootje 110 en 112 kwam geen spanning op! Ik had het even verkeerd begrepen.
Bedankt voor de info.

rr-ron 0
badge

13 jaar

Graag gedaan. En mooi dat het opgelost is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.