Hallo,
Zou iemand mij misschien aub kunnen vertellen wat er loos kan zijn met mijn auto? Steeds wanneer ik de auto wil wegrijden, dan schokt ie best wel hevig tijdens het wegrijden, stationair loopt ie goed. Dit doet de auto alleen in de 1ste versnelling en wanneer ik achteruit rij en naarmate de auto warmer is wordt dit ook veel minder, maar niet helemaal weg. De overige versnellingen doet ie het prima en rijd de auto zonder enige problemen. Onlangs heb ik de bougies laten vernieuwen (een grote beurt), ook de motorsteunen zijn gecheckt en zijn goed. Heeft iemand ook zulke problemen gehad en hoe zijn deze verholpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zit meer aan een stuiterende koppeling te denken.
Geef eens iets meer gas en laat de koppeling eens iets meer slippen en kijk of het dan minder is.
Dank je wel voor je snelle reactie. Ja wanneer ik optrek met veel gas, dan is het nagenoeg goed. Mijn koppelingsplaat lijkt in orde, die slipt in elk geval niet volgens mij. Wat is een stuiterende koppeling? Kan ik dit misschien zelf controleren? Wat zou ik moeten doen om dit te laten controleren en te laten verhelpen?
2 dagen
Ik denk dat dit komt door de materialen die ze tegenwoordig gebruiken ivm milieu.
Je hoort dit stuiteren van de koppeling steeds vaker.
Bij ons op de zaak 5 nieuwe traffic’s.
Deze stuiteren allemaal bij optrekken in de 1e versnelling.
Dealer doet er niks aan, is normaal een er maar aan word er gezegd.
De wagen van mijn zoon ook sinds daar vorig jaar een nieuwe koppelingsset in is geplaatst.
En zo ken ik er nog meer met deze klachten.
Hoe lang garantie (bij nissan, auto is van 2018) is er op dit probleem, ik neem aan dat dit motor en versnellingsbak gerelateerd is?
Was het probleem trouwens verholpen toen de nieuwe set werd geplaatst?
2 dagen
Nee met de oude koppelingsset geen probleem.
Stuiteren is begonnen na plaatsen nieuwe koppelingsset.
Dus denk ik dat het aan je koppeling ligt.
Vervangen los het misschien op als er een fatsoenlijk merk in gezet wordt.
Misschien rijstijl aanpassen qua belasting van koppeling.
Kan het kwaad om zo door te rijden, want zoals ik al doorgaf, volgens mij is de koppelingsplaat niet versleten, het slipt in elk geval niet. Ik heb net ook een beetje gegoogled, betekent een stuiterende koppeling ook dat het aan het vliegwiel kan liggen?
Sommige mensen zeiden dat het aan de bobine(s) kan liggen, klopt dit?
1 dag
Gokken doen we in het casino ha ha , Laat anders eens een monteur er naar kijken dan ben je het snelst klaar met de oorzaak.
Dat klopt helemaal, maar ik vraag het hier omdat ik anders bang ben dat men me in de garage bv het duurste eerst laat doen, terwijl het bv ook aan de bobines had kunnen liggen. Ik heb al de auto al uit laten lezen, alles blijkt goed. De bougies waren al vernieuwd en de motorsteunen gecheckt. Hoopte hier al duidelijkheid te kunnen krijgen zodat ik niet genept wordt in de garage, hoop dat je snapt wat ik bedoel.
1 dag
Zeker doe ik dat , maar niet iedereen probeert je te neppen.
Een zichzelf respecterende garage zoeken.
Fastfitters voorbij lopen.
Maar even voor mijn begrip, waarom zou het bv niet de bobines zijn maar wel de koppelingsplaat. Of juist andersom. Wanneer het de bobines zijn, zou ik dan de zelfde klachten krijgen? Ik denk dan dat het niet uit zou maken in welke versnelling ik dan rij toch? Of zie ik het verkeerd misschien en kijk ik er te simpel naar?
1 dag
Bobines die niet goed werken , geven in alle versnellingen klachten in mijn belevingswereld.
Is deze opmerking gemaakt door een automonteur met ervaring ?
Laat de auto uitlezen , als het een bobine is zul je een foutcode hebben in die richting.
Nee deze opmerking had ik ergens op internet gelezen. En ja, de auto is al uitgelezen, alles was uitstekend.
1 dag
Blijf ik bij de koppeling
Bedoel je dan dat de koppeling versleten is? Zoals ik al aangaf, de koppeling slipt niet. Wat zou er dan met de koppeling aan de hand kunnen zijn? En ik las ergens op internet dat stuiterende koppeling ook in kan houden dat iets mis is met het vliegwiel, zou dat ook kunnen denk je?
1 dag
Zoals Kaleido aangeeft, koppeling.
Ik deel deze mening.
Of het nu het vliegwiel is of de koppeling, voor beiden moet de bak er af om dit te kunnen constateren.
Dank jullie wel voor het meedenken. Klopt het trouwens dat je met deze klacht gewoon door kunt blijven rijden? Want dit lijkt me een zeer kostbare reparatie. En als het nog niet hoeft, dan wil ik dat nog even uitstellen.
En dan nog een vraag over een eventuele reparatie, wat zal een garage ongeveer aanrekenen om een complete koppelingset te vernieuwen? En stel dat ook het vliegwiel vervangen moet worden, wat is dan het bedrag ongeveer?
1 dag
Met mijn werkbus rij ik al drie jaar met een stuiterende koppeling.
Ik laat hem bij de eerste start even de koppeling slippen, zodat deze door het slippen warm word.
Daarna is het stuiteren over.
Ja ik weet dat het slippen niet goed voor vliegwiel en koppelingsplaten zijn.
Kosten raming doen we niet.
Er zijn genoeg sites waar je een prijs indicatie op kunt vragen en anders bij je eigen garage vragen.
Ga niet voor het en de goedkoopste.
Eigenlijk ben ik ook een beetje benieuwd, waarom is dit schokken erger wanneer de auto koud is? Want wanneer de auto warm is gedraaid wordt minder,maar gaat niet helemaal weg.
1 uur
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
2 dagen