auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan X-Trail: Brandstof lekkage X-trail 2.2dCi

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2dCi - YD22

Beste Allemaal,

Sinds drie maanden ben ik in het bezit van een X-trail 2.2dCI - YD22. (juni 2004 -117.000 km) Auto bevalt prima!, maar…. Ik ruik een brandstof lucht vooral bij het stilstaan bij bv een stoplicht. Inmiddels ben ik er achter dat aan de linkerzijde van de motor er een brandstof lekkage is. Deze brandstof lek ook op de uitlaat en deze ruik je dus.

Van de week even gekeken. Koeler bovenzijde verwijderd en ik kon zien dat de eerste en tweede injector vochtig zijn. Omdat de motor eigenlijk prima loopt denk ik dat het de retourleiding is. Om hier bij te komen moet het kleppendeksel los. Voordat ik dit ga doen heb ik volgende vragen;

1: Komt het meer voor dat een retourleiding lekt, of is het ook de injector zelf
2: Als het de retour is, dan de klipjes vervangen en de afdichtingen bij het kleppen deksel of moet ik nog meer vervangen. (afbeelding gezien in Wp handboek)

3: Graag advies….

Als laatste wil ik opmerken dat bij de koude start. Het toerental schommelt tussen de 800 en 1100 toeren. Na een paar honderd meter stopt dit.
(als de motor warm begint te worden). Hangt dit samen met het brandstof probleem of is dit iets anders.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Jan Piet

ps foto d'r bij gezet, heb ook nog detailfoto's van elke injector.


[url=http://postimage.org/image/fhebiew7x/][img]http://s14.postimage.org/fhebiew7x/Motor...[/img][/url]

Geplaatst door

JPX-Trail (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je moet ter hoogte van cilinder 1 even kijken naar het slangetje van de retour. Deze komt door de cilinderkop naar buiten. Deze wordt poreus en gaat lekken. Als je op het pompje van het brandstoffilter drukt dan zie je het zo.

Als je retourleiding onder het kleppendeksel lekt dan moet je smeerolie verdunning hebben en moet het olie niveau stijgen.

Heb nog nooit een lekke leiding onder het deksel meegemaakt.

Beste Ton,

Bedankt voor je bericht. Vanmiddag gekeken naar het korte zwarte slangetje aan de linkerzijde (achterzijde). Dit slangetje vertoont geen lekkage. Als ik op pompje druk zie ik geen brandstof verschijnen. Ook na een paar maal pompen gaat dit pompen zwaarder. Dwz dat er druk wordt opgebouwd.

Zal van het weekend mijn motor reinigen en dan kijken of ik ergens een lekkage zie verschijnen.

Mocht er nieuws zijn dan laat ik dit even weten. Misschien heb jij nog andere tips..

Groet,

Jan Piet de Jong

JPX-Trail 0

12 jaar

Eigenlijk kan daar haast geen brandstof komen bij de witte stekkers.

Is het geen motorolie?? De intercooler lekt nog wel eens in die hoek.

Als het motor olie is dan is het raadzaam om ook de turboas eens aan een spelingscontrole te onderwerpen.

Ton,

Bedankt voor je reactie, zal er naar kijken. Zodra en nieuws is hoor je het van mij

Groet,

Jan Piet

JPX-Trail 0

12 jaar

Oplossing brandstof probleem;

Beste Ton,

Allereerst excuses voor de late reactie. Laatst de motor gereinigd en gekeken of er ergens lekkage (brandstof) te zien was. Dit was dus niet te zien. Toen maar besloten
om alle rubberen en stalen afdichtingen van de retourleidingen te vernieuwen. Ringen e.d. Ook vd injectors de rubber afdichtingen en koperen ringen vernieuwd.
Nieuw kleppendekselpakking gemonteerd.

Auto hierna met onderkanten wasbeurt door de wasstraat gehaald..... geen stank meer en geen lekkage zichtbaar. ( al enkele weken) Dit probleem is dus opgelost. Wat het
precies is geweest weten we dus nu niet... maar ben al blij dat de X-trail niet meer ruikt!

Hierna nog motorolie, diff olie, luchtfilter en brandstoffilter vervangen. Dit gedaan omdat ik deze auto gebruikt heb gekocht en ik bijvoorbeeld niet wist of er voldoende olie
in het diff zat. Door het te vervangen heb ik de zekerheid wel. Dit geeft rust..

Enige probleem(pje) wat hij nu nog heeft is dat het toerental bij koude motor iets fluctueer. Van 800 tot +/- 1000. Na zo'n tien minuten is dit weer over. Wat het is weet ik nog niet. Zal de rest van de X-trail berichten er even op na slaan.

Kortom mijn probleem is opgelost en hier ben ik blij mee.

Groet,

Jan Piet

JPX-Trail 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.