Heren monteurs. Vandaag begonnen met het v.v. van een opgerekte distributieketting. (Een vriendendienst, pfffff)
Dit ontaarde in een drama. Alles bijna los behalve de distributiedeksel aan de onderkant. Blijkt dus dat de oliezuigleiding er ook aan vast zit en die is ook verbonden met het tussencarter.Tussencarter ook los gebout. Er zit beweging in,maar niet genoeg. Zit die zo vast in de kit of zie ik een boutje over het oog? ik las oover een aandrijfas losnemen. Klopt dit? En klopt het dat je met een luchtspuit een ontgrendelingspin los moet halen van de variabele nokkenasverstelling en deze dan op een merkteken moet zetten voordat je hem loshaalt. Wie weet raad. Gr.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je er 12 bouten uitgedraaid hebt dan moet hij los zijn.
Ok Ton. Dan zal ik eens gaan tellen. En de rechteraandrijfas???
Die kan je laten zitten. Wel moet je de ijzeren plaat die tussen motor en bak zit een beetje het vliegwiel indrukken anders kan de pan niet zakken.
Ton, nog 1 vraagje voordat ik weer een poging onderneem om die distributieketting te vervangen. Het werkplaatshandboek zegt dat je bij een handgeschakelde v-bak de v-bak uit moet bouwen om de bovenste oliepan te kunnen demonteren? Maar dat is niet nodig??? gr.
Nee. Zie boven je bericht.
Ton. Het is gelukt. Nieuwe ketting zit er op. Hopen dat inlaatnokkenas ook goed staat.
Merktekens van Vanoskoppeling staan weer op de originele plek. Uitlaatnokkenas merkstip staat op 12 uur en krukasspie ook op 12 uur. Voor de rest heb ik de gouden schakels met monteren op de streepjes gehouden. Dinsdag na het weekend auto afbouwen(weinig tijd) en starten. Ben benieuwd. Je hoort het wel of het gelukt is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar