close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Patrol: gloeisysteem

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.8 DT

Dag mensen ik heb hier een patrol GR 2.8 DT waarvan ik de 6 gloeibougie's heb vernieuwd de 4-5-6 waren kapot,maar ik begrijp het gloeisysteem niet helemaal,er zitten 2 type's gloeibougie's in 1-2-3(zijn hetzelfde) en 4-5-6(zijn hetzelfde) maar zijn per 3 verschillend.
en loopt een contactstrip met dikke draad aansluiting over alle 6 de gloeiers en er loopt een contactstrip met dikke draad aansluiting extra over de 4-5-6. deze zit bovenop de andere strip maar wordt niet in kontakt gebracht met de onderliggende strip door 3 kleine isolatierolletjes nu start je hem en hij loopt dan krijgen ze allemaal 6.5 volt echter de 4-5-6 krijgen nog eens hierbij 13.5 volt(of 12.5v weet ik niet meer) en allemaal blijft dit nagloeien wel een paar min. duren en stopt dan met gloeien op alle 6 de gloeiers staat 6.5 volt gegraveerd
maar waarom krijgen de 4-5-6 extra spanning en waarom niet alle 6 ,dit lijkt mij toch vreemd ,ik heb een werkplaats boek en daar staat het gloeisysteem in en dit klopt ook helemaal maar er staat niet bij waarom dit zo is,wie kan mij dit uitleggen de auto is weg en loopt weer goed maar ik wil dit gewoon weten.B.V.D

Geplaatst door

anoniem-1573996169 (0)

al 23 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,

Dit gloeisysteem gloeit eerst met alle 6 de spiralen op 12V en wat later worden ze is 2 groepen van 3 parallel geschakeld zodat ze nog maar op de halve accuspanning gloeien.

Ik zal de beschrijving voor je opzoeken.

Ton

hoi, ik heb de multimeter erop gehad tijdens het lopen en ze krijgen echt allemaal 6.5 volt en tegelijkertijd krijgen de cilinders 4-5-6--- 12.5 volt,op jou reactie zou ik haast zeggen dat het gloeisysteem niet correct werkt,en wat ook vreemd is op de spiralen zelf staat 6.5 volt je zou toch zeggen dat ze dan bij 12 volt kapot zouden gaan,en net die achterste 3 waren kapot daar waar 12 volt op komt te staan

ik denk inderdaad dat het gloeisysteem niet goed werkt,je hebt het quick glow system dan komt er voor een paar sec. 12 volt op te staan dan gaat dit naar 6 volt en blijft een tijdje nagloeien ligt aan de temp. of snelheid of hoeveel de dynamo gaat laden en aangezien er op de achterste 3--12 volt blijft staan denk ik dat dit relais voor de achterste 3 kapot is dat verklaard ook waarom de achterste 3 gloeiers kapot waren

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.