Wij hebben hier een X-Trail diesel (84 kW) waarvan de motor iets schokt/inhoudt wanneer er gedurende enkele seconden met gelijkmatige snelheid wordt gereden.
Vorig jaar zijn de rode en groene klep achterop de brandstofpomp vernieuwd. De cilinderbalanstest geeft weinig tot geen afwijking en de luchtmassamater is vervangen door een andere (dsp). Geen enkele verandering waarneembaar. De auto rookt niet en slaat ook niet af. Wanneer er fors wordt doorgereden met deze auto is het probleem niet aanwezig. Heeft iemand nog andere suggesties?
[b]Mededeling: PROBLEMCAR.NL vraagt iedereen die een probleem heeft voorgelegd op het forum ook de oplossing hier weer te vermelden. Degene die helpt om een probleem op te lossen hoort graag hoe het is afgelopen!!! Bij het uitblijven / veelvuldig verzuimen van enig feedback bestaat de mogelijkheid dat u de nieuwe vraag retour krijgt....
Moderator Problemcar[/b]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de ketting van de vacuumpomp aandrijving al eens gecontroleerd. Als dat nou helemaal versleten is dan moet je ook eens gaan kijken naar de distributie. Mogenlijk is de ketting opgerekt/spanner defect en draait de signaalplaat voor de nokkemassensor niet meer helemaal eenparig gelijk rond.
De ketting van de vacuumpomp en de distributieketting op speling gecontroleerd. Ziet er allemaal prima uit, ook de spanner is niet overmatig uitgesteld. We hebben het vermoeden dat het de luchtmeter is. Alleen we vinden het raar dat bij de huidige luchtmeter en een nieuwe van Dutch Spare Parts exact hetzelfde verschijnsel optreedt. Als er nieuws is melden we ons.
Originele luchtmeter gemonteerd en alles is opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar