Nissan 200sx: koeling slecht ontlucht?

Bouwjaar: 1991, Motorcode: ca18

hoi,

ik heb van de week een nissan 200sx s13 handgeschakeld aangeschaft, deze had koelproblemen. na de rit heb ik hem nagekeken met mijn colega's en er kwam uit dat ik de radiateur en het thermostaat moest vervangen. zelf waren de zuigers nog droog, alleen de 3 en 4 zuiger was iets vettig, ook rookt de auto niet.
Dus ik heb de radiateur en thermostaat vervangen en de auto ontlucht. de auto bleef bij het proefrijden netjes op tempratuur, dus ik ben terug gereden naar de garage en heb ik de koelvloeistof in de radiateur gepijld. er ging ongeveer 200ml koelvloeistof bij.
later op de dag ben ik nog een keer wat langer wezen proefrijden, na de proefrit kwam ik terug kwam en de auto stationair liet draaien toch nog aardig opleip. ik ben toen gezien dat er aardig wat bellen bij het expansievat kwamen.
Ik heb de auto laten afkoelen en ben naar huis gereden. tijdens deze rit werd die schommelde de termpratuur meter veel. ook ging er na het afkoelen nog ongeveer 1 liter koelvloeistof in de radiateur.

weet iemand wat ik zou kunnen doen, is het een kwestie van gewoon goed ontluchten, of zou ik toch verder moeten kijken naar koppakking of iets dergelijk

mvg wout

woot

Geplaatst door woot (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan 200sx? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

effe een lektest uitvoeren weet je meer

Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden

Je hebt de auto ontlucht, bij de latere types zat er een ontluchting op het thermostaathuis, weet niet of dat bij dit type ook zo is. verder moet je zorgen dat het expansievat op een dergelijk peil blijft dat er ook nog vloeistof in het systeem terecht komt, en dat er als er lucht uit het systeem komt, dit niet opnieuw het systeem wordt ingezogen. auto warm draaien, ontluchten bij de ontluchtingsschroef, kachel ook op warm!!!!
Als de thermostaat opengaat, dan in de slang blijven knijpen tot de lucht bellen ophouden in het expansievat. nu expansievat tot max (of nog iets meer) vullen, auto uit, aflaten koelen, als het een betje lukt, tijdens afkoelen peil in expansievat op maximum houden. is de auto koud, en peil goed, dan weer starten en evt de methode herhalen.

gr

Peco Power

woot (0), 13 jaar geleden

hoi, bedankt voor je reactie, het bleek toch koppaking te zijn, na het vervangen geen problemen meer met de koeling.

gr wout

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan 200sx of stel zelf een nieuwe vraag.