close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Patrol: Motor slaat niet meer aan

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0 di turbo

Hallo; Ik heb Okt. 2009 een Nassan Patrol GR 3.0 di turbo automaat uit bj.2000 met 336000 km op de teller gekocht, een nette auto met een aantal onderhouds facturen erbij zodat ik aanneem dat de auto goed onderhouden is. De motor starte goed ook bij het afgelopen barre winterweer, 1 keer omslaan en hij liep direct.

Nu begin April, had ik al een aantal kilometers gereden en hem weer gestart na een boodschap gedaan te hebben en rij de parkeerplaats af waarna de motor na 50 meter spontaan stilvalt.

Nadat ik de auto aan de kant had gestuurd, heb ik alles even uit gezet ook het contact, even gewacht en weer opnieuw gestart en de motor sloeg direct weer aan, even laten draaien en geluisterd of ik geen rare geluiden hoorde of veel rook uit de uitlaat zag komen, niets van dit alles, rustig weggereden en na 500 mtr bij een rood verkeerslicht gestopt waarbij de motor netjes bleef door draaien, het verkeerslicht springt op groen en ik trek op waarna de motor na 20 mtr weer stil viel, maar was nu met geen mogelijkheid weer aan de gang te krijgen, de ANWB erbij gehaald die kon niets vinden, waarna de auto naar de dealer werd getransporteerd.

Krijg een dag later te horen, dat WAARSCHIJNLIJK !!!!!!! de brandstofpomp kapot is, want na het uitlezen geeft de self-diag results aan P3-pump comm line 2, dus dat is volgens de dealer een kapotte brandstof pomp, een geschatte reparatie van +/- 2900,= excl. BTW

Ik heb de wagen bij de dealer weg laten halen, omdat ik in eerste instantie van mening ben en een aantal andere mensen, dat het gaat om een storing in de communicatie tussen de boordcomputer en de brandstofpomp, en dat klopte ook na het aansluiten van een laptop op de boordcomputer gaf hij inderdaad een fout code no cummunication with fuelpump, ik het toen alle stekkers die in de omgeving van de brandstofpomp schoon gemaakt waarna ook de fout code verdween en het motormanagement lamp 5 x langzaam en 5 x snel knipperde wat betekend dat alle fout-codes zijn herstelt.
Doch de motor slaat nog steeds niet aan, wie kan mij van advies dienen voordat ik een dure reparatie laat uitvoeren die mischien achteraf helemaal niet nodig blijkt te zijn.

Geplaatst door

simo02 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb ook aan zo'n auto mogen werken ,wel 9 jaar oud en nog geen ton op de teller . Er kwam tijdens het starten geen brandstof bij de verstuivers. Met remmenreiniger wel draaien maar niet over nemen naar diesel. De pomp lijkt op die op opels gebruikt wordt. Toch pomp defect. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

Met zo'n snelstart spuidbus loopt die van mij ook (inspuiten via het luchtfilter) maar als je daarmee stopt slaat hij weer af en controle bij de verstuivers heb ik nog niet gedaan, omdat je dan bijna de hele bovenkant van de motor moet slopen om bij de brandstofleidingen te komen, want die zitten door een soort spruitstuk gevlochten, mischien toch dat nog maar een keer proberen.

simo02 0

14 jaar

Inderdaad brandstofpomp kapot. In dit geval communiceert de ecu met een ecu die op de pomp zit en daardoor krijg je die communicatielijn storing. Ik heb het zo'n keer of 8 al aan de hand gehad. Kwestie van resoluut ruimte maken dan kan je er goed bij.

Ik hoop voor je dat degene die het gaat doen wel goed op het veerbelaste tussentandwiel let en het borgboutje plaatst.

Ton

Dat van die spanner is mij ook verteld ,laat het doen door iemand die er bekend mee is. We horen wel hoe het afloopt. Groeten

Punt 50
badge

14 jaar

Nissan » Motor slaat niet meer aan » Post #765860
Report by simo02
Het probleem is intussen verholpen, de storing zat in de elektronica van de brandstofpomp, dus niet in het mechanische gedeelte, dus laat niet zondermeer je brandstof pomp vervangen, de elektronica heb ik laten vervangen bij ECU tronic in Groningen koste € XXXXXX en het transport was nog een groot probleem, want er is bijna geen oprij-wagen te huur die zo'n zware auto kan laden, heb er uiteindelijk één in Amsterdam gevonden, EGT die hem voor € YYYY van Utrecht naar Groningen heeft gebracht incl. chauffeur.



Reactie verplaatst door moderator.

moderator 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.