auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Patrol: motorproblemen Patrol 3.0 Tdi

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3.0 Tdi

De problemen begonnen in december in de sneeuw. Stationair liep de motor heel onregelmatig, bij andere toerentallen gewoon. Aanzuigbuis verwijderd: stond te ploffen in de inlaat (EGR-klep??). Klepspeling gecontroleerd: goed. Verstuivers laten testen: goed. Weer in elkaar gezet: Wel starten, totaal geen reaktie op gaspedaal. Naar algemene garage gebracht, konden niet goed kontakt met de ECU krijgen. Massa Air Flow Sensor laten controleren: goed. Er is weer mee te rijden, max. 50-60 km/h.,geen vermogen. Brandstofpomp gedemonteerd, laten controleren en synchroniseren, weer gemonteerd: precies hetzelfde. Alle bedrading en sensors laten controleren: goed. We twijfelen nu weer aan de verstuivers, omdat dit tweetraps zijn. Het lampje van de ECU brandt niet, wel als de MAF-sensor of een andere sensor losgehaald wordt. Als de ECU in noodloop staat, moet het lampje ook branden. Bij Nissan konden ze ook geen kontakt met de ECU krijgen. Wie heeft er nog ideeen?

Geplaatst door

JosvanderKooij +0
badge

al 15 jaar lid

Reacties

Aan de verstuivers zal het denk ik niet liggen. Geen contact met de ecu kunnen maken zou een ecu-probleem kunnen wezen, maar dat komt mij ook niet bekend voor.

Controleer de vrijstand schakelaar op de versnellingsbak, die kan ook nog wel eens problemen geven.

Ton

Vandaag de EGR-klep uitgeschakeld dmv een dichte pakking tussen de inlaat: gaf wat extra vermogen en de turbo hoorde je weer. Toch de verstuivers maar weer laten testen bij een andere dieseltester.
Waar dient de vrijstand-schakelaar voor? Alleen voor de Heat-schakelaar voor verhoogd stationair toerental?

De tweede dieselspecialist heeft de verstuivers ook getest: goed. Bij Deijne een gebruikte computer met kontaktslot besteld en gemonteerd: hetzelfde, alleen kunnen we nu wel kontakt met de computer krijgen. Alle electronische waarden vergeleken en verschillende waarde's geprobeerd, nog steeds geen vermogen. Toen maar naar Terlouw in Mijnsheerenland gebracht. Zij twijfelden toch aan de verstuivers, maar ook zij testen ze goed. Toch maar vervangen en probleem opgelost na 4 maanden !! Oftewel meertraps-verstuivers zijn niet te testen !!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.