Bij warme motor wilt de motor overslaan op gas. Bij heel weinig gas geven trekt de auto langzaam op dan geen probleem bij wat meer acceleren is de trekkracht wegt en lijkt of de motor de rem er op heeft staan. Bij koude motor geen probleem. Geen hoger verbruik. Daarbij komt het is iets wat soms is. Dat wil zeggen een paar dagen achter elkaar heeft de auto er last van daarna weken geen probleem daarna weer last... enz.
Nou heb ik begrepen dat het te maken kan hebben dat de verdamper / verdeler gereviseerd zou moeten gaan worden dan. Echter is het gebruik dan in de regel hooger en is het af en toe deze klachten hebben en dan weken goed niet zo aan de orde. Dit blijkt na navraag hierover.
Wat ook opvalt is dat het erger is bij koud weer.
Verdelerkap/rotor en bekabeling is vervangen.
Bougies zijn al tijdje terug vervangen (Hoe lang gaan deze mee gemiddeld?)
Kan het te maken hebben met een andere afstand tot de electrode?
groet,
Quentin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=qengelberts]Echter is het gebruik dan in de regel hooger en is het af en toe deze klachten hebben en dan weken goed niet zo aan de orde. Dit blijkt na navraag hierover.[/quote]
Helaas, bij mij was dit wel het geval. Ook geen verschil in verbruik na vervanging. Ik heb daardoor bijna 1 jaar doorgereden met een defecte verdamper.
Beste Maitree,
Herken jij dan ook dit verschijnsel... qua weken goed rijden... Deze opmerking bedoel ik ruim namelijk. Ik heb afgelopen jaar alleen in de wintermaanden er echt last van gehad. In de zomer had ik dit verschijnsel heel heel erg soms en de interval was toen zo:
2000 km geen probleem
1x afgeslagen op gas
3000 km geen probleem
1x hikkend op gas
3000 km geen probleem
weken blijven hikken stoten/stotteren (koude weken) maar pas warme motor deze problemen
2000 km geen probleem
en nu pas vandaag weer raak.
groet,
Quentin
Update:
Probleem doet zich met name voor bij bijna "lege" gastank.
Daarbij is het verbruik abnormaal aan het worden. 1 op 5.... is met moeite te halen.
Tevens komt de binnenverwarming niet normaal op temperatuur.
Op benzine is het verbruik ook niet helemaal normaal te noemen.
Iemand idee?
extra onderhoud tbv apk:
CO% goed
voor apk uitlaat en landasone vervangen.
Is de thermostaat van de wagen nog wel goed? Je geeft aan dat de kachel van de wagen ook niet echt warm wordt. Bij een defecte thermostaat treedt ook dit verschijnsel op. De wagen koelt dan veel te hard de motor af doordat de thermostaat continu vol open staat terwijl onder "normale" omstandigheden de thermostaat bij afkoelen van de motor (ook tijdens het rijden) enigzins dicht kan gaan staan ivm het warmhouden (op bedrijfstemperatuur houden) van de motor. Als de koelvloeistof door deze oorzaak dus teveel afkoelt, kan het zijn dat de verdamper gaat bevriezen. Het verbruik is ook hierdoor enigzins te verklaren. De koelvloeistoftemperatuur komt niet op het niveau dat het zou moeten zijn (te koud dus) en de koelvloeistoftemperatuurmeter meet natuurlijk dan ook een koude/lauwe motor. Dit wordt doorgegeven aan de computer van de auto, die (omdat de sensor een koude temperatuur meet) een verrijking geeft op het brandstofmengsel (op benzine EN gas). Dus laat de thermostaat controleren lijkt me.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Prairie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar