Hallo,
Ik heb hier een murano staan met olieverbruik.
Hij verbruikt 2 liter olie op 1000 km.
Nissan denkt aan de klepsteelrubbers vanwege het feit dat hij rookt uit de uitlaat als je hem start nadat hij stil heef gestaan.
Revisiebedrijf denkt aan verglaasde cilinderwanden.
Iemand verder hier ervaring mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nee en ik kan het me beide oorzaken ook niet zo goed voorstellen. Misschien kan het revisiebedrijf met zo'n kierekijker in de cilinder kijken. Ik weet alleen niet of je met zo'n ding op deze manier een verglaasde cilinderwand kan zien.
Ton
Hallo,
De auto heeft gereden met een laag oliepeil en sinds die tijd verbruikt de auto olie.
De auto rookt vooral als je een tijd hebt gereden en de auto daarna even heeft stil gestaan.
Dan zou je denken aan de klepsteelrubbers toch??
Auto rookt niet tijdens het rijden en houdt ook niet in.
Revisiebedrijf gaf mij het advies om te rijden met een toevoeging door de brandstof wat de cilinderwanden weer ruw zou moeten maken, dit spul wordt ook gebruikt in de scheepsindustrie en bij de toyota avensis d-cat.
Ik heb dit geprobeerd en er lijkt toch wel verbetering in te komen.
Maar ik kan niet begrijpen waarom die olie zou gaan verbruiken als de cilinderwanden verglaasd zijn de druk in de clinder is toch hoger dan in het carter of zou die de olie opzuigen langs de zuiger op het moment van de compressie en de uitlaatslag.Mischien is dit een beetje domme vraag maar probeer er achter te komen wat het probleem is voor dat ik met deze auto aan het sleutelen ga.
Ik heb ook tevens de carterventilatie gecontroleerd en deze lijkt in orde. Auto heeft ook geen storingen en rijdt verder prima lekt geen olie maar verbruikt het wel heelveel. weet iemand hoeveel zo'n auto mag verbruiken??
Door een laag oliepeil wordt de olietemperatuur flink hoger waardoor olieschraapveren kunnen vastkoeken. Of dat de klepsteelrubbers verharden.
Had je niet een olietoevoeging die rubbers weer zacht maakt? Vaak voor oldtimers gebruikt maar wie weet?
Als je de carterventilatie loshaald komt er dan oliedamp uit? Klepsteelrubbers zie je toch vaak dat als je met gasloslaten en weer gasgeven een oliepluim komt?
Denk maar aan oudere Alfa's en BMW's.
Dat schuurmiddel heb ik wel vaker gehoord om bv een te langzaam ingereden auto weer extra compressie te geven. Of dit nu de cilinderwanden opruwt of de zuigerveren reinigt weet ik niet.
Domme vragen bestaan niet, wél domme antwoorden, dus vraag gerust!
Laat horen svp
gr marcel
En hoe heet dat wondermiddel van je dan????? Als de olieschraap veer zijn werk niet goed doet dan komt er dus tijdens de neergaande slag olie boven de zuiger en dat verstook je dan. Een goede Murano verbruikt nagenoeg geen olie. Laat ik het zo zeggen ik kan me niet herrinneren dat ik olie heb moeten bijvullen tussen een beurt in. En eh Murano rijders zijn m.i niet het type mensen wat zelf olie bij gaat vullen.
Ton
Ik weet zo niet hoe dat spul heet maar weet aleen dat het van bp is en dat het op basis is van aluminium.
Ik denk inderdaad niet dat mensen die een murano rijden het type mensen zijn die zelf olie bijvullen.
Maar het zouden dus meerdere dingen kunnen zijn ik heb nu al gehoord: klepsteelrubbers, cilinderwanden, zuigerveren. maar wat is nu wijsheid om te doen, ding uit elkaar halen en dan kijken hoe alees er uit ziet????
Dit spul wat ik er nu in heb gegooid zou alleen de cilinderwanden opruween en niet de klepsteelrubbers.
Toch lijkt er wel verbetering in te komen met dit spul.
Wat is nu wijsheid ik heb geen ervaring met deze motoren.
Deze auto is bij ons verkocht met garantie.
Gr, thijs
hallo,
Als je gas geeft terwijl die stil staat geeft die inderdaad een pluimpje als je gas geeft en als die een tijd heeft stil gestaan dan rookt die echt heel erg.
Dan zal je toch denken aan de klepsteelrubbers.
Maar toch lijkt dat spul wel te helpen maar dat zou toch niet kunnen als het de klepsteelrubbers zijn.
Dat is het geen waar ik mee zit.
Mischien moet ik even de toevoeging gebruiken die inderdaad de klepzittingen weer zacht maakt en kijken wat die dan doet.
graag jullie mening.
M.v.g Thijs
als je duidelijk met de klant af spreekt dat je het oplost onder de garantie die je hebt afgesproken, zou ik toch eerst proberen wat er mogelijk is zonder de motor te demonteren (lijkt me kostentechnisch het interessantste), uit elkaar halen kun je altijd nog doen (en is ook geen garantie dat je dan duidelijk de oorzaak kunt waarnemen).
Aan de andere kant heeft de klant met een te laag oliepeil gereden dus je zou een beetje de klant de schuld kunnen geven.
Inderdaad, denk goed na en overleg met hem. En heel soms moet je je in de kosten steken en zelfs de auto wellicht moeten terugnemen?
Sjaak geeft ook aan waar het fout kan gaan. Moelijk en lastig.
succes.
gr marcel
hallo,
nou het probleem is dat de vorige eigenaar met een te laag oliepeil heeft gereden.
De vroige eigenaar heeft de auto nieuw gekocht en altijd ermee in portugal gereden omdat die daar woonde.
Toen de auto apk plichtig werd hebben wij de auto terug gekocht en toen moest er bijna 3.5 liter olie bij.
sinds die tijd verbruikt hij olie dus dan zal je denken doordat die oververhitting heeft gehad.
De auto is opnieuw verkocht met garantie toen kwamen de mensen terug met de klacht dat die olie verbruikt.
De auto is bij nissan geweest om te kijken wat het verbruik is zodat ze een coulance aanvraag konden doen deze is afgewezen.
kosten zijn dus voor ons zelf.
aangezien wij hyundai erkend reperateur zijn en verder dus geen ervaring hebben met deze auto heb ik dit op prblemcar gezet. zelfs de nissan weet niet precies wat er aan de hamd is.
hun gokken op de klepsteelrubbers maar dan vraag ik me dus weer af als het de klepsteelrubbers zijn dan zou de auto altijd moeten roken en niet alleen als die een tijdje heeft stil gestaan maar ook tijdens het rijden.
Ook het feit dat het middel wat ik heb geprobeerd toch enigzins verbetering gaf heb ik vandaag maar weer met het revisiebdrijf overlegd om het nog een keer te proberen deze gaf aan dat als het de klepsteelrubbers zouden zijn geweest er ook geen verbetring in zou zijn gekomen.
Dus we gaan nog maar een keer 300 kilomter rijden en kijken wat er dan gebeurt.
Ik hou juliie op de hoogte mochten jullie nog een idee hebben, laat het even horen wat dit is toch een vrij lastig iets.
Alvast bedankt voor de reactie iedereen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Murano of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar