close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Primera: Primera F9Q slaat niet meer aan.

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: F9Q 1.9 dci

Primera wil niet meer aanslaan, en heeft foutcode P0340 nokkenas sensor.
Foutcode is wel te wissen met consult 2, maar komt bij starten weer terug.
Bedrading van Ecm naar sensor gecontroleerd en voor de zekerheid vervangen.
Spanning op de stekker zijn goed, evenals de scoopbeeld die hij afgeeft.
Nokkenas sensor is toch vervangen, maar motor slaat niet aan.
Krukas sensor overgezet van een andere auto.
Distributie staat mooi op tijd,rail druk rond de 280 bar.
Verstuivers hebben ook niet teveel brandstof retour.
Motor slaat wel aan op remmenreiniger, maar blijft niet lopen.

Wie kan mij helpen met deze storing?

Gr Dennis

Geplaatst door

Dennis1985 (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

verkeerde brandstof getankt (benzine) of filter verstopt. of biobrandstof getankt .mogelijke oorzaken

tecna 0
badge

13 jaar

Distributie controleren. Als eens meegemaakt dat die versprongen is. Ook het spietje in het nokkenastandwielcontroleren. Dit breekt wel eens en daardoor kan je ook zo'n klacht krijgen.

Distributie is gecontroleerd deze staat op tijd.
Maar als dat spietje afbreekt, draait de nokkenas dan nog wel t.o.v het tandwiel?
Zal het maandag gelijk controleren of het het spietje afgebroken is.

Dennis1985 0
badge

13 jaar

Raildruk is te laag.Moet over de 300 bar zijn anders slaat i echt niet aan.
Heb het probleem al vaker meegemaakt.
Er zit ook nog een hogedruk opvoerpomp in het systeem,die willen ook nog wel eens de geest geven,het is en blijft renault techniek he.

M.v.g Otto van Dijk

Dan nog is er genoeg druk om de motor wel te laten lopen als deze start met remmenreiniger.

Het spietje in de nokkenastandwiel was inderdaad gebroken.
Nieuw tandwiel gemonteerd, distributie op tijd gezet en inderdaad motor loopt weer.
Maar alleen op 3 cilinders, 1 cilinder heeft geen compressie meer.

Gr Dennis

Dennis1985 0
badge

13 jaar

dan heeft ton je toch een duwtje de goede richting op gegeven...

maarten4874 0
badge

13 jaar

De motor liep met remmenreiniger. Vervolgens zet je er een nieuw tandwiel op en dan loopt de motor op 3 cilinders. Lijkt me sterk dat er maar van 1 cilinder de kleppen geraakt zijn. Is de nokkenas niet gebroken bij die cilinder??? Als het die aan de bakkant is dan kan dat natuurlijk


Zal je vertellen Maarten dat een garage tegenover het bedrijf waar ik werk ook eens zo'n storing had. Ik weet het ook niet, was mijn antwoord. In mijn achterhoofd wist ik dat ik onzin vertelde. Op dat moment kom je er gewoon niet op en pieker je je suf.
Heb het jaren geleden ook eens gehad. Ik denk in 2003. Toen hadden we er 1 die met z'n snufferd in de sloot was gezakt. Snaar voor modder spie gebroken en toch nog lopen uiteindelijk.

[quote=Nissanwielmonteur]Zal je vertellen Maarten dat een garage tegenover het bedrijf waar ik werk ook eens zo'n storing had. Ik weet het ook niet, was mijn antwoord. In mijn achterhoofd wist ik dat ik onzin vertelde. Op dat moment kom je er gewoon niet op en pieker je je suf.[/quote]
inderdaad ton, soms zie je op dat moment het gewoon niet meer. Ik heb ook wel eens een auto op transport gezet naar de garage,en 's avonds schoot het me ineens te binnen wat het was! balen,maar het is niet anders...

maarten4874 0
badge

13 jaar

Dan ligt het op het puntje van je tong, toch??

inderdaad! maar zoiets vergeet je dan niet meer. Dat zal iedereen wel eens hebben.

maarten4874 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.