auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Primera station: Primera: Ruitewisser stopt in intervalstand

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Vreemd, Als mijn ruitewisser in de intervalstand staat, loopt hij heel "schokkerig", stopt soms midden op de ruit, en komt niet terug in de beginstand, todat ik de schakelaar op de volgende stand zet...
Dit doet hij alleen in de interval stand, stand "normale snelheid" en stand "dubbele snelheid" werken gewoon...
Het ligt beslist niet aan de wisserbladen, want als ik de armen voorover klap en van de ruit afhaal, en dus in feite de ruitewisser-moter onbelast laat draaien, heb ik nog steeds hetzelfde probleem...
Wie heeft een idee?
(ik denk zelf, als volslagen leek overigens, dat het een kwestie is van relais of motertje, maar ik wil graag weten wat ik vervangen moet...)

Geplaatst door

Herbie59 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De ruitenwissermotor heb ik voor het niet terug komen tot beginstand vaker vervangen ,maar of dat alleen met intervalstand was,weet ik niet meer. succes

carp 0
badge

17 jaar

heb zo al verschillende gehad meestal is het aan de ruitewissermotor gelegen maar heb al 1 keer gehad dat het de relais was die mankeerde en het is enkel in de intervalstand
als het de motor is kan je die repareren
plaatje met koprevetten opendoen en vet wat uitkuisen en dan moet je die lemellen controleren of het kopje afgesleten is (zal maar ééntje zijn ) dat een beetje verplooien voor meer contact of er weer een bolletje aanzetten alles weer dichtdoen en dan zou het weer moeten gaan
als het de relais is enkel te vervangen

andy398 0
badge

17 jaar

Andy, bedankt kerel, ik heb je instructies opgevolgd, en....de zaak werkt weer.
Nadat ik het motertje uitgebouwd had, heb ik de klinknagels uitgeboord en voorzichtig het tandwielhuis geopend (eerst de stand van de as gemerkt !) Daarna heb ik de zaak schoongemaakt en het oude vet verwijderd.
Ik heb het grote nylon tandwiel een halve slag gedraaid omdat ik aan de vertanding eigenlijk niets dramatisch kon waarnemen. Daarna heb ik de zaak weer in elkaar gezet met nieuw vet, vloeibare pakking en nieuwe klinknagels, vervolgens het armpje ook nog een halve slag gedraaid, en voila, hij doet het weer...Veel geld en ellende gespaard op deze manier, Thanks...

Herbie59 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.