close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan X-Trail: Probleem met de airco/ventilatiemotor

Brandstof: Diesel

Beste

Alvast bedankt voor het antwoordt,maar zoals ik reeds zei; hadden we de witte pvc behuizing
eraf gehaald zit toch nogal vast ,maar toen we het waaiertje eraf haalde ,dit ging tamelijk,
maar hoe krijg je dit motortje eruit zonder het te beschadigen ,we hadden hieraan getrokken
zat vast(met een tang !!!) ,kwam geen beweging in ?Zijn er hier enige tips voor hoe ik deze er toch simpel zou kunnen
uithalen en zo ja welke ?De witte behuizing mag natuurlijk niet beschadigt worden !!!Juiste werkwijze????

Dus zoals ik al reeds zei; maakt de motor op volle toeren normaal geluid ,zet men deze minder dan springt hij af en toe aan ?

Dus als ik deze vervang zou ik dan ineens de waaier en de voeler die in het bakje zit ook preventief vervangen ,kwestie van het maar één maal te moeten demonteren ?Zie op ebay.de vallen de prijzen mee ?Op de voeler zat een klein weinig corrosie ?

Zijn er ook verklaringen voor de verschillende nummers en welke neem ik het best ,die op de behuizing zelf staat ?

Hopende op een positief antwoordt

Mvg

Peter

Geplaatst door

Packard (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste,

Ik heb een probleem met mijn wagen en ik had deze graag opgelost .
Kunnen jullie mij aub helpen?
Het gaat om het volgende ,ik rijdt met een Nissan x-trail 2.2 dci elegance 4x4 van 2007 (136pk)T30. Ik heb als ik rijdt het volgende probleem: de airco ventilatie werkt vrij normaal,maar nu komt er zeer geregeld , tijdens dat men rijdt vb.rijdt men over een verkeersdrempel,neemt men een bocht of versnelt dan slaat de ventilatiemotor met een enorm hels lawaai aan en dan zet ik hem even uit of draai hem op max .(paar sec.) en dan werkt hij weer heel even normaal.Dit is zeer vervelend om de zoveel minuten moet men hem uitzettten ?

Nu ik had moeten binnengaan voor een nazicht van de passagiersairbag(terugroepaktie nissan),daar had ik het probleem uitgelegd,we hebben ook testritten gedaan ,zij hadden hier ook nog niet van gehoord,men had in de ventilatie motor gekeken met een spiegeltje ze zagen niets abnormaals (geen blad zat ertss.,ze zagen niet zo direct of er iets beschadigd was of zo.Ze dachten:het kon de ventilatiekachel zijn ,maar deze is vrij duur ,rond de 480 euro excl. plaatsing?

Het maakt dus een hels lawaai,hoe los ik dit het beste op: het is telkens met rijden ,ik heb ongeveer 150000 km???
Iets mis met schoepenwiel ,lagers,motor zelf -doet het niet altijd maar zeer dikwijls !!!!!!

P.S.Bij de garage hadden ze me de raad gegeven:
---
Anders moest ik het handschoenkastje er eens uithalen en dan kon ik de witte stekker eens uittrekken die bij die motor zat ,als hij dan geen geluid meer maakt dan moet het de ventilatiekachelmotor zijn ,dan zou men deze nog kunnen demonteren en nakijken ,maar dit hadden zij nog niet meegemaakt ??
Hopelijk kunnen jullie mij helpen en of doorverwijzen naar een paar vakmensen (nissan) e-mailadressen en -of telefoonnummers ???

Hopende op een positief spoedig antwoordt

Dank bij voorbaat!

Mvg

Packard 0

8 jaar

Dan is gewoon de ventilatormotor niet meer goed.

Beste,

Zou het zeker de motor zijn? om volledig te vervangen -> Bestaan deze ook niet origineel?
Maar wat ik me afvraag; motorventilator draait nog, maakt wel regelmatig extreem geluid.
Stel men trekt witte stekker uit ter hoogte van de motor -> en motor maakt helemaal geen geluid meer -> Is het zeker de motor had men mij in de garage verteld.
Stel men haalt motor eruit en sluit hem aan op een voeding, kan men dan testen of er iets mis is met de lagers? Schoepenwiel? of moertjes?
Heeft deze motor ook koolstofborsteltjes? Want dadelijk de motor vervangen is nogal duur?!
Vermits de motor het meestal doet bij het versnellen, drempels, bochten en soms zo???
Zeer vervelend!
Of vindt men zo motoren van een total los?

Groeten en dank bij voorbaat!

Packard 0

8 jaar

Als je de witte stekker eruit trekt dan haal je de voeding van de motor af en draait deze dus niet meer. Je zal dan ook geen vreemde geluiden horen.

Hij is los op een accu te testen om dingen te controleren zeker mogelijk.

Beste allemaal

Ik had nog een aantal vragen vb. voor mijn nissan x-trail 2.2 dci 4x4 elegance van februari 2007 type T30.
Ik had alles gedemonteerd tot aan de ventilatiemotor ,wist niet hoe deze dient gedemonteerd te worden, zijn
hier plannen van en met hoeveel schroeven zit deze vast,ik was hier mee na de garage geweest en ik had uitgelegd,
dat de motor soms normaal draait blaast,en bij bep. momenten een hels lawaai maakt vb. bij het nemen van een bocht,drempel
soms bij het versnellen ,dus niet altijd ?
De garagist had niets gedemonteerd enkel wat in geblazen en op dat moment maakt de ventilator een hels lawaai,de garagist vermoed
dat de motor stuk is type 272009H200(prijs :485,02 euro excl.plaatsing) ik vindt dit vrij duur ,de garagist zei je kan eens wat rondhoren bij autoafbraak want dit iets wat zelden voorkomt ,maar wel niet gemakkelijk zal zijn voor te vinden.
Dus nu stel ik mij de vraag ik wil deze kortelings demonteren,kan het gewoon niet zijn dat er lagers stuk zijn ,koolstofborstels of vb.enkel ventilator of motortje .Nu ik weet ook zoals bij vele merken dat men dit in blok moet kopen en dat er niets apart te verkrijgen is ?Als men op ebay.de kijkt vindt men hier toch delen van .En ivm lagers e.d. deze zijn toch normaal voorzien van nummers .Is dit eenvoudig te demonteren .

Hopende op een positief spoedig antwoordt
Hoop ik een oplossing te vinden
Mvg
Peter
Dan rijd ik ook nog met een Nissan Note 1.5dci 86 pk Tekna type E11.(2010)ongeveer 50000km)
Daar heb ik nl. nog een volgend probleem mee ,(mijn vrouw had mij dit gemeld dat dit bij haar ook gebeurde)als ik met mijn vrouw haar note rijdt dan "knarst "er soms iets thv van de
ophanging van voor ,ook weer niet altijd: enkel bij fellere drempels,en men moet daarom niet hard rijden en bij het rechter
achterlicht als het fel mistig of regenachtig is thv achteruitrijlicht ,heb ik soms een beetje condens onderin ,deze trekt na enige tijd weg?
Ik had hiervoor gebeld met de garage en zij hadden hetzelfde probleem bij hun note ,en zei hadden hier ook achter gehoord en ook zelf nagekeken ,maar ze vinden niets: horen enkel dit knarsen,blijkbaar zouden meerdere note's dit hebben ,maar men heeft hier geen verklaring voor bij Nissan?Dan had ik ook gevraagd ivm de condens ,deze trekt dus weg soms ,maar de garagist zei ;dat dit ook gewoon de pvc van de lamp zelf kon zijn .

Hopende hebben jullie hier ook van gehoord
Alvast bedankt voor de moeite
Groeten

Peter

Packard 0

8 jaar

Peter,

Het knarsen van je Note komt door de stabalisatorrubbers...deze maken herrie => invetten en/of vervangen is DE oplossing
Condens in je Lampunits... ja blijf je houden met kunstof 'lenzen' en temperatuur verschillen => niets aan te doen

SUC6 Jeroen

JEROEN5326 0
badge

8 jaar

Beste Jeroen

Alvast bedankt voor de snelle reactie ,dan ga ik hier eens voor horen; om deze
na te kijken en al dan niet te vervangen , dus in principe als de garagist deze ziet,dan weet hij
toch wel of deze dienen ingevet of vervangen te worden.Moet hier veel voor gedemonteerd
worden ,indien ze vervangen moeten worden ?

Nog eens ne dikke merci

Groeten

Peter

Packard 0

8 jaar

Beste allemaal

Ik had gisteren mijn ventilatiesysteem laten uitbouwen,om zo te kunnen kijken, wat er mis zou kunnen zijn met de ventilatormotor etc,
we hadden de hele witte pvc omkasting onderkant eruit gehaald ,hierin zit de motor en de voeler snelheidsregelaar en de ventilator zelf ,op de motor en waaier zat er een zeer vuile stof(vet vast)alles afgekuist en zuiver geblazen,hier kwam toch nogal wat stof uit en wat brokjes ,motortje ,beetje wd-40 opgespoten(draait vrij soepel ,maar mij lijkt een beetje vertikale speling op .We hadden hier toch wel 2 uren voor nodig om deze te demonteren en terug te monteren.De ganse pvc-witte behuizing onder de pollenfilter zat toch wel vast met wat pitsklemmen en schroeven(zeer moeilijk te bereiken) .Na dit terug gemonteerd te hebben draait de motor gewoon,althans dit dachten we ?
Ik ben vertrokken en bij de eerste bocht en drempels slaat de ventilator met een hels lawaai aan ,na eerst normaal te draaien????
FRUSTREREND!!!! .

Nu ik vind de origenele ventilatielmotor met behuizing vrij duur 485.02 euro excl.plaatsing(code:272009H200) voor een nissan x-trail 2.2dci elegance 4x4,type T30 (febr.2007)Ik had op ebay .de gekeken en daar vindt men vb. motortje ,voeler snelheidsregelaar,en ventilator apart .Nu ik zou het liefst de ganse behuizing incl,ventilator,motor,voeler vinden .Dit moet toch goedkoper gaan dan origineel ?Ik had ook zeer vele autofbraakwerken gebeld en dit is niet te vinden ???P.S.:Motortje zat potvast geperst in witte pvc-behuizing???
Kan er iemand aub wat tips ,adressen,tel.n's bezorgen; voor dit alsnog te vervangen,want zonder; kan men niet rijden ???
Hopelijk kan er iemand helpen?

Alvast bedankt voor de moeite
Ik zoek dus liefst de ganse behuizing .

Mvg

Peter

Packard 0

8 jaar

Je zou eens op[ www.onderdelenlijn.nl een aanvraag kunnen plaatsen. A;ls er een demontagebedrijf is die dit onderdeel heeft kan die reageren.

Wat ik me afvraag, toen je hem gedemonteerd had, heb je hem toen ook laten draaien? Zoja, ook wat tegen aangetikt om te onderzoeken of er dan ook een kabaal uit komt?

Verder ook goed in de behuizing gekeken of daar niets vreemds te zien was?.Een beetje sneu als je de ventilator vervangen hebt en er toch een andere oorzaak was.

memos 255
badge

8 jaar

Beste Memos

Had net op de onderdelenlijn een aanvraag geplaatst ,hoop op positieve reactie.Ik moest mijn chasisnummer ook tevens doorgeven ,maar de naam heater blower unit en code ingegeven ,naam vindt het systeem niet terug ?Bij het demonteren en terug
monteren hadden we er duidelijk op gelet ,en de ventilator en motortje draaide manueel zonder weerstand,enkel zoals reeds omschreven dat er wat vuil op zat ,deze hadden we uitgeblazen en gesmeerd .Juist vertrokken en bij de eerste bochten en drempels sloeg de motor aan met een hels lawaai????Ik had nu ondertss. ook al na verschillende autoshops gegaan ,gebeld etc... ;maar nergens te vinden ,men zei dat dit wel eens moeilijk zou kunnen zijn voor nissan wisselstukken .Een van de autoshop was komen horen naar het geluid en deze vermoede ook dat het geluid van de motor afkomstig was???Men nu rechtstreeks op de witte behuizing zien ,waarin de ventilator etc... inzitten ?Ik ga nog proberen een foto te posten van deze witte behuizing (bestaat uit motortje,snelheidsregelvoeler en waaier .
Hopende vind ik snel een oplossing hiervoor ?Want met zo een hels lawaai rijden is niet leuk !!!


Groeten

Peter

Packard 0

8 jaar

Ziehier de bijgevoegde foto,ik zou dus eigenlijk de witte pvc behuizing onder rode pijl nodig hebben ,onderaan zit het motortje incl.waaier,en iets hoger erin een soort voeler .hierboven zit de pollenfilter maar daar is niets mee denk ik ?Of moet men volledige blok besteelen en waar want bij nissan is dit toch wel vrij duur ??
Alvast bedankt

Groeten

Peter

Packard 0

8 jaar

Beste allemaal

Ik heb een belangrijke vraag .Als ik de ventilator op de max.stand zet,dan slaat de ventilatormotor haast niet aan bij het nemen van een bocht,drempel etc...??Maar zo kan men natuurlijk niet rijden op de max stand.
Als ik de ventilatorstand nu naar de helft draai of iets minder of meer draai of op automaat zet, dan slaat de ventilator wel regelmatig op met een hels lawaai bij het nemen van bochten etc..??? ZEER VERVELEND DIT HELS LAWAAI!!!!

Ik had vb. gelezen bij almera tino vb. soms ook kachelweerstand stuk is ,waar zit deze bij mijn wagen ,de regelaar zit in de witte behuizing ,maar ik kan de snelheid van min naar max. draaien,dus zeer waarschijnlijk niets mee te maken ???

Nu als ik op ebay.de ingeef: 27209H200 ,dan kom ik vb. op motortje al dan niet vergezeld van ventilator en of regelaar .
Maar als de motor dan zo enorm aanslaat dan hoort men ook duidelijk dat het geluid thv de witte behuizing komt waar de motor zit???
Zijn er nog types van nissan waar deze idem pvc incl accesoireszit .Nu ik wou even melden er zat dus een vertikale beweging op het asje motor,misschien normaal ???Maar ik vond dat deze soepel draaide voor en na het demonteren ??Toch ergens iets van speling ,we hadden bij het demonteren ook de ventilator van de motor afgemonteerd en beide zuiver geblazen ,uit het motortje kwamen kleine brokjes,WE HADDEN HET MOTORTJE PROBEREN LOS TE TREKKEN UIT DE WITTE BEHUIZING met tang zelfs,maar dit lukte niet ??
WEET IEMAND mij raad; ik wou de witte pvc behuizing onder de pollenfilter demonteren en evt.het ventilatortje,motor en voeler demonteren ,maar weet niet goed hoe???ZONDER DE PVC BEHUIZING TE BESCHADIGEN ,zijn er hier tips voor ,of gaat dit niet.
Had ook op verschillende nissan garages gebeld en de meeste hadden dit nog niet meegemaakt ,dus dacht ik ik hoor eens op de aftermarkt en op de autoafbraak ,maar dit blijkt niet simpel ???

Liefst zou ik ook evt.ganse behuizing incl.accesoires hebben ???Of als ik deze zou kunnen demonteren ook goed ,dit zou ik eerst willen proberen ??

Wie kan mij helpen ,met nuttige tips,tel.nummers adressen ,plannen (montage en demontage ?
Hopend op een spoedig positief antwoordt
Mvg
Peter

Packard 0

8 jaar

Beste allemaal

Nog een belangrijke vraag ,als ik dus de ventilator op de max-stand zet ,springt het helse lawaai niet aan denk ik ???Of is dit
toeval????
Zou het kunnen dat de oorzaak aan de regelaar ligt????Maar snelheid de snelheid loopt toch van laag na hoge vermogenssnelheid,als men aan de knop draait???Dus misschien toch ook niet?
Of kan het de kachelweerstand zijn ???En waar zitten deze ,moesten deze het kunnen zijn en hoe demonteer en monteer ik ze ???Of is het toch de motor vermits het geluid vandaar komt als die zo een hels lawaai geeft???

Alvast bedankt voor de moeite

Groeten

Peter

Packard 0

8 jaar

Beste allemaal

HOPENDE OP EEN OPLOSSING /Antwoorden/Tips/etc....

Toch nog wel een "BELANGRIJKE VRAAG" ivm dat helse lawaai ,dus op volle snelheid doet hij het haast niet en bij de andere standen wel,zou het kunnen te maken hebben met de MIDDELPUNTVLIEGENDE kracht,motor draait dan op volle toeren en vandaar denk ik ?NU STEL IK PAS VAST(ZIE FOTO WITTE BEHUIZING) ,DAT HET NUMMER VERSCHILD????En het helse lawaai komt dan van ter hoogte van de motor denk ik ?
Ik was bij een garage geweest deze gaven de volgende code door :272259H600;dan bij mijn garage deze dacht ik lazen de volgende code af :272009H200(hadden deze voor mij opgeschreven),nu pas stel ik vast zie foto witte behuizing de volgende nummer
namelijk :272009H600(WAT IS HIER HET VERSCHIL ?IK SNAP HET NIET MEER ????Volgens mij die op de behuizing staat ?of staan al deze nummers voor hetzelfde????of voor andere types x-trail T30

DUS BESTE NISSAN SPECIALISTEN, WIE KAN MIJ AUB HIER HELPEN ?IK HOOP ECHT OP EEN DEFINITIEVE OPLOSSING??

Alvast bedankt ,hopende op een positief spoedig antwoord en of tips(nummers,links etc....)

Groeten

Peter

Packard 0

8 jaar

even googlen, ik heb alleen zo',n motortje vervangen ik best te doen en anders even op ebay de kijken onder xtrial

depiere 0

8 jaar

ik heb de witte behuizing een beetje opgewarmd met een fuhn en ook de nieuwe zoweer gemonteerd wel opletten hoe als hij er zat wel de tijd voor nemen vgr bert

depiere 0

8 jaar

Dag;
Ik heb hetzelfde probleem,nu is de vraag hoeveel vijzen moet ik losmaken en hoeveel van die kliksystemen.
dank u.

witteken 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.