We hebben een Nissan Micra 1.3 16V uit 1996 model K11 die behoorlijk hokt en inhoudt als de wagen warm is.
Hij doet het niet altijd bij warme motor, maar de wagen rijdt koudt prima.
Bougies, verdeelkap en rotor en benzinefilter zijn al vervangen.
Ook het sportluchfilter is vervangen door het originele filter maar gaf ook geen resultaat.Wat kan dit zijn ?
Het wordt steeds erger.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bobine, module?
Wagen heeft een 'interne' bobine, module is volgens ons ook niet aanwezig.
Maar zou het probleem dan ook niet bij koude motor moeten voordoen ?
22 jaar
en toch geeft de onsteking van de micra k11 1.0 en 1.3 wel degelijk problemen.....en er is wel degelijk een extern module aanwezig. (grijs blokje ergens links bij spatscherm dacht ik)
Ok bedankt,we gaan maandag direct kijken.
22 jaar
ik heb dat probleem ook met mijn Micra 1.0 16V
Nu en dan heeft hij dat,zelfs bij warm en koude motor,vooral als je in file rijd is dat heel lastig,het heeft lijk het gevoel dat je nie kan rijden.
22 jaar
Bij deze klachten bij micra's zijn er twee mogelijkheden deze motoren hebben nog wel s last van een onwillige luchthoeveelheids meter (is ingebouwd in het smoorklephuis)onder het luchtfilter en moet dan ook helaas compleet vervangen worden het beste is om ff bij de nissan dealer langs te rijden die kan m.b.v consult de storingsdignose uitlezen als het de luchthoeveelheidsmeter is komt dat er vrijwel zeker uit maar soms laat ook de onsteking het afweten meerdere malen meegemaakt maar dan blijft enig teken van leven meestal helemaal uit veel succes !!!
22 jaar
lambda sonde goed ?
Ik heb net een Nissam Micra 1.0 uit 1987 gekocht en die heeft problemen bij hoge snelheden. Ook deze hapert. Ik ben erg benieuwd naar de oorzaak van de problemen bij jullie zodat ik wat gerichter kan kijken naar het probleem.
21 jaar
Schokken en inhouden Micra 1.3 16V 1996
ik heb een aantal maanden geleden ook zo'n probleem gehad en opgelost. bij mij was het de luchtmassa meter die op het gasklephuis zit die stuk was. het gaat hier wel over 1 geheel (luchtmassa meter stationair regelklep gasklep en stand gasklep) die je moet vervangen. als je deze vervangt moet deze wel van een 1300 zijn.
van mij was het ook een 1300 16V maar wel oudere k11 en schokte enkel in warme toestand. als je het signiaal van de luchtmassa meter bekeek met de consult zag je dat dit bij een constant toerental van Bv 2500 tr/min soms op slag meer dan 1 volt zakte en terug steeg
veel geluk
21 jaar
ik heb het ook gehad luchtmassameter opengemaakt en contacten doorgesoldeerd was prima goed
Ik lees hier op het forum veel over problemen met de luchtmassameter van oude micras. Het lijkt dat ik daar ook problemen mee heb. Ook inhouden op snelweg, schokken en soms afslaan. Ik wil ook graag eens kijken of ik ook de contacten kan doorsolderen. Kan iemand mij vertellen waar ik die luchtmassameter precies kan vinden? Hoe ziet het er uit? kleine uitleg... misschien fotootje :)
Alvast er bedankt!
hoi
15 jaar
zie particulieren micra 1993 inhouden op de snelweg van 21 september hier staan foto's bij
hans
had ook een micra met het inhoudprobleem en via problemcar heb ik de oplossing gevonden,de luchtmassameter!!!. de auto rijdt nu weer als een zonnetje!!.
14 jaar
bij mij was het de gasklephuis, bleek een veel voorkomend probleem te zijn
13 jaar
ja hallo heb ook de zelfde problemen gehad met stotteren en inhouden had toen nieuwe verdeelkap en rotor gekocht van het merk facet veel problemen toen gehad daarna orginele van nipparts geen problemen meer.
mvg plexter
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar