Tijdens mijn vakantie in Denemarken wilde mijn Primastar uit 2005 plotseling niet meer starten.
De LED in het dashboard geeft aan dat de sleutel herkend wordt, de startmoter gaat gewoon rond maar de moter start niet.
De bus is afgesleept naar een Nissan dealer in Denemarken en die kwamen na een dag zoeken (kosten 500 euro!) tot de conclusie dat er een mogelijik kabelbreuk in het motergedeelte is, of dat er zich een storing in de computer bevindt. Na de computer te hebben gereset, startte de moter steeds weer opnieuw. Na ongeveer 50 pogingen weigerde hij weer. Dezelfde procedure weer gevolgd; resetten, veel keren starten en weer wijgerde hij.
Conclusie: ik mocht de bus meenemen, kans dat hij startte, maar ook grote kans dat hij zou wijgeren, wat hij de volgende ochtend dus ook deed!
Op dit moment staat de bus nog in Denemarken en ik hoop dat hij z.s.m op transport naar Nederland wordt gezet.
Mijn vraag is nu dan ook; Wie heeft dit probleem ooit meegemaakt, wat is de mogelijke oorzaak en hoe te verhelpen.
Door de taalbarriere (men sprak slechts gebrekkig Engels), weet ik niet welke code de computer aangaf, maar zodra de bus in Nederland is hoop ik deze te kunnen uitlezen.
Hopende dat iemand mij met dit probleem kan helpen.
Alvast bedankt
Paul
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik een schot voor de boeg zou moeten geven dan zou ik zelf eerst eens naar de gloeibougie's kijken en de verstuivers.
Zoals een ander forumlid terecht opmerkte: het heeft geen zin om 1 probleem 3x te plaatsen, ook al zit deze motor ook in andere merken.
Die andere 2 topics zijn dan ook verwijdert.
moderator problemcar
Laat de verstuivers eens controleren op retourhoeveelheid lek,Zit er 1tje bij met aanzienlijk meer lek deze of alle 4(tis maar net waar je voor kiest,Ze zijn even oud!)vervangen.
De 4 verstuivers zijn ongeveer 2500 km geleden vervangen door nieuwe. Ik verwacht dus ook niet dat hier de oorzaak ligt.
Bedankt voor de reactie
Paul
14 jaar
Brandstofdruk laten controleren. Mogenljk is de brandstofpomp kapot/niet meer in staat voldoende druk te leveren.
Als de motor gereset wordt, dan start hij weer. Zou hij dit ook doen wanneer de brandstofpomp niet goed werkt?
14 jaar
De bus is inmiddels in Nederland en staat nu bij een Renault garage. Zij schijnen de computer van het motormanagement verder of dieper uit te kunnen lezen dan bijvoorbeeld de Nissan of Opel garage. Het is immers ook een Renault.
Ze belden dat ze de oorzaak hebben gevonden, zodra ik meer weet, laat ik het jullie weten zodat ook jullie hier mogelijk in de toekomst je voordeel mee kunnen doen.
Gr. Paul
14 jaar
EGR klep vervangen en smoorklephuis gereinigd. Dit kon alleen door de Renault garage uitgelezen worden.
Hij start weer en loopt als een zonnetje.
Gr. Paul
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primastar of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar