close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Prairie: te hoog co en onstabiel draaien

Bouwjaar: 1991

Mijn Nissan Prairie uit 1991 is voor de keuring geweest nou is bij de keuring gebleken dat het co% bij 3000 toeren niet in orde is. Stationair is het redelijk. Als de motor dan weer stationair draait lijkt ie soms even onregelmatig te lopen. Het lijkt dan net of die aan het zoeken is hoe hoog stationair die moet draaien. Nu heb ik voor de apk de volgende zaken vervangen:

Labdasonde
voorpijp
katalysator

Maar hij blijft dus nog steeds zo raar draaien.
Wie weet raad?

Geplaatst door

qengelberts (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heel leuk die opmerking MAAR de co-meting op toeren behoeft pas uitgevoerd te worden bij auto's vanaf 01-01-1993!!!( dus wat is te hoog?? hoe hoog is je lambda-waarde??)
Heb je de onderdelen LATEN vervangen door EN op aanraden van een garage...(?)..bij geen verbetering terug laten zetten!!
Ik denk dat het meer in de afstelling van de lucht-omloop-klep zit, deze is door een NISSAN dealer af testellen => deze hebben tenslotte de juiste boeken voor deze motoren...

suc6 JEROEN

JEROEN5326 0
badge

19 jaar

Stationair is de waarde die het apparaat aan geeft 0.67 en op het moment dat je flink gas geeft loopt deze flink op. Bij de 3000 rpm is ie 1.39 en als je over de 4000 rpm komt dan komt er een flinke blauwe walm uit de uitlaat. De onderdelen die ik vervangen heb heb ik vervangen omdat ze lek waren en (op de labdasonde na) bij het vervangen van de labdasonde is de waarde wel heel erg gezakt naar deze waardes. Voor de vervanging van de labdasonde was de waarde bij stationair 1.23. Dus het heeft wel een hoop geholpen maar het is nog niet goed. Maar je opmerking over het afstellen van de lucht-omloop-klep ben ik wel benieuwd naar. Kan je mij proberen uit te leggen wat ie doet? En of er een vervangings interval op zit? De auto heeft namelijk nu 210.000 km gereden en ik heb er sterk het gevoel van dat het onderhoud door de vorige eigenaar nou niet echt goed is geweest.
In ieder geval al heel erg bedankt voor je reactie en hoop op antwoord.
Groet,
Quentin

qengelberts 0
badge

19 jaar

Als je mij kan zeggen welke moter er in ligt ( ca20e / ka24e )
kan ik misschien wel wat opzoeken.
Bij een ca20e (= DE NISSAN 8 pitter !!!)
is het van belang dat de 'hulp'bougies aan de inlaatzijde in goede staat zijn, deze moeten om de 60.000km vervangen worden;
die aan de uitlaatzijde gaan om de 30.00km eruit

Jeroen

JEROEN5326 0
badge

19 jaar

Het betreft de ca20e. Ik zal voor alle zekerheid de bougies even controleren en zo nodig even vervangen.
Voor de rest wacht ik even op je antwoord Jeroen. In ieder geval tot dus ver al bedankt.

Quentin

qengelberts 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Prairie of stel zelf een nieuwe vraag.