Hallo,
Ik heb een vraag over een waarschijnlijke te hoge carterdruk?
Kan dit de turbo beschadigen?
Er is nl een nieuwe (gereviseerde) turbo geplaatst en deze is na +/- 600 km al weer kapot :-( veel speling op het asje en hier ook olie en olie in de buis naar het luchtfilter
alle vloeistoffen zijn vervangen als zowel alle filters en de intercooler.
de auto rookt niet en verbruikt ook geen olie.
Wat zijn nog meer oorzaken van een te hoge carterdruk?
De motor heeft trouwens 250.000 km gedraaid.
John
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat was de reden dat de vorige turbo beschadigt is geraakt? een turbo gaat namelijk niet zomaar kapot.
Na het vervangen van de turbo, werd deze dan voldoende gespoeld?
leidingen goed nageken en/of vervangen?
http://www.turbos-hoet.com/turbos/proble...
De auto heeft 250.000 kilometer gedraaid dus dacht dat het wel kon dat de turbo versleten zou zijn.(deze was onder garantie al een keer vervangen bij 19000 km) Dit was ook het geval, ook hier zat veel speling op het asje..de motor rookte erg als je optrok en/of je ineens veel gas gaf.Vermogen was ook een stuk minder. De intercooler lekte ook en is ook gelijk vervangen.
Alle vloeistoffen zijn vervangen en alle leidingen zijn goed doorgespoeld en schoongemaakt. Alle filters zijn ook vervangen net als alle pakkingen
12 jaar
Waarschijnlijk een smering probleem als ik het zo lees.
Nu is dit een renault motor,turbo problemen zijn deze motor niet onbekend.
12 jaar
En wat moet ik verstaan onder een smering probleem?? zit er ergens misschien een leiding verstopt denk je?
12 jaar
Het lijkt me dat als de turbo na 600km alweer kapot is en er speling op het asje zit dat er geen of onvoldoende smering aanwezig is.
Of te lage oliedruk of een verstopping ergens.
12 jaar
Ook als de olie al bij het luchtfilter zit? denk dattie dan genoeg smering kreeg ;-)
12 jaar
Als eerste is de 2.2 geen Renault motor maar nog een echte uit de Nissan stal.
Vervolgens denk ik dat de hoge carterdruk komt door gruis van het schoepenwiel van de turbo wat in de cilinder komt en vervolgens tussen zuiger en cilinderwand gaat zitten.
Ik denk dat het raadzaam is om oliedruk te meten en compressie. Eventueel meet je en 2e keer compressie met een klein beetje olie bovenop de zuiger. Als de meting dan beter is dan heb je een probleem met de cilinderwanden.
Weet je wel zeker dat de turbo echt gereviseerd is?? Kan het me niet voorstellen dat een gereviseerde met normaal gebruik (ga ervanuit dat je de turbo met respect behandeld) al na 600 kilometer versleten is.
Ja ik ben er van overtuigt dat de turbo gereviseerd is.
Alles zag er zeer netjes uit en compleet met alle benodigde pakkingen en draaieinden zelfs een spuitje om de olieleidingen te vullen met nieuwe olie.
Je kon de nieuwe pakkingen zien zitten en voor de rest zag de turbo er als nieuw uit.
De turbo is gemonteerd volgens de richtlijnen die erbij zaten dus we zijn er zeer voorzichtig mee omgesprongen.
De auto kwam met koude motor nooit boven de 1500 toeren en zelfs warm kwam de motor zelden boven de 3500 toeren. Zolang de auto in mijn bezit is heeft de toerenteller het rode gebied nooit aangeraakt maar ik kan niet spreken voor de vorige eigenaar die er 160.000 km mee heeft gereden. Maar goed de vorige turbo heeft het wel ruim 230.000 km volgehouden.
Maar er kan dus gruis van al de 3 turbo's tussen de zuiger en zuigerwand zitten? dasnie grappig :-(
De turbo is opgestuurd voor controle dus ik wacht even af op de uitkomst van hun deskundig onderzoek
12 jaar
gebeld door het bedrijf die mijn turbo heeft gereviseerd en uit hun onderzoek bleek dat de turbo te heet is geworden aan de katalysatorkant en dat deze waarschijnlijk verstopt zit?
12 jaar
Dat zou voor het eerst zijn dat ik dat hoor.
Maar stel dat het zo zou wezen dan had je dat toch ook aan het vermogen moeten merken????
ik had ook geen problemen met de trekkracht van de auto. De dag voor dat de turbo stuk ging ben ik nog met de paardentrailer op stap geweest en dat deed ie zonder problemen.
De turbo leverancier heeft me vandaag er nog over gebeld en ook zij twijfelden nu over een verstopte katalysator...word vervolgt ;-)
12 jaar
Vrijdag krijg ik een nieuwe turbo en mijn eigen (gereviseerde) katalysator thuis gestuurd. Zal de boel weer met zorg inbouwen en hopen dat het nu eindelijk goed is.
Moet wel toegeven dat ik zeer coulant behandeld ben door het bedrijf die de turbo heeft gereviseerd petje af hoor!!
Hou jullie op de hoogte of het nu goed is.
john
11 jaar
De turbo weer ingebouwd en nu alweer 1100 km gereden zonder problemen :-) De turbo fluit weer als vanouds en de auto trekt als nooit te voren dus ik denk(hoop) dat het probleem nu is opgelost.
Jullie allemaal bedankt voor alle inbreng en hopelijk niet tot een volgende keer hahaha :-P
John
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar