hoi , ik heb een b ascona ( was een 1.6 carbu )
toen ik hem kocht , zat er een 2.2 record motor in.
maar hij loopt nooit echt lekker, terwijl de motor 100% goed is.
en heb ondekt dat er een zwakke vonk is ( motor loopt als die warm is super !! , maar bij koude motor loopt ie niet best , en rookt erg )
nou heb ik vernomen , dat de orginele carburateur motor eeen weerstandsdraad heeft ( 9 v ) om de contactpunten niet te snel te laten verbranden.
en mijn 2.2 moet 12 v hebben !!
wie heeft hier ervaring mee ??
en weet welke draad ik moet vervangen ??
alle info is altijd welkom !!
alvast bedankt !!
Opeltje een idee ??
goede site trouwens !!! ( problemcar , en Opeltje site )
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat is de draad die klem 15 (+) op de bobine aanstuurt. Deze komt vanaf het contactslot en is meestal zwart van kleur. Vaak zit bij het stekkertje ( aan de bobine )dan 'n 2e draad in. De 2e draad komt vanaf het relais van de startmotor. Toen de 1600 motor er nog in zat, werd de ontsteking tijdens het starten dan gevoed met 12 volt om 'n betere vonk te krijgen. De vraag is nu of met de inbouw van de 2.2 motor ook de bobine vervangen is. Zoniet, dan zou ik dat zeker doen en deze moet inderdaad met 12 volt gevoed worden. Je zou dan 'n draad achter het contactslot kunnen aansluiten ( wel even zekeren) en deze dan op klem 15 van de bobine aansluiten. Klem 1 ( -) op de bobine is meestal voorzien van 'n groene draad en gaat naar de verdeler. Hier niets aan wijzigen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Ascona of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar