Mijn motor loopt na het reinigen van het verdeelhuis (koltec) nog steeds niet goed op Lpg-3 .
Op benzine zijn er geen problemen.
Ik heb een aantal testjes gedaan maar kom er niet echt achter wat nu het probleem zou kunnen zijn.
Als de auto gestart wordt op benzine loopt deze prima.
Zodra deze overschakelt op lpg dan gaat hij echt raar lopen(3poten) en ploffen in de uitlaat.
Tijdens normaal rijden is er geen probleem alleen onder 2000 toeren.
Nu heb ik even per cilinder de bougiekabels losgetrokken.
Wat blijkt nu als ik de bougiekabel van de derde cilinder loshaal dan is er geen verschil.
Bij alle ander kabels gaat hij bij loshalen echt beroerder lopen maar bij de 3e is geen verschil.
Doe ik hetzelfde echter als de auto op benzine loopt dan is er wel degelijk een verschil.
En gaat hij wel beroerd lopen.
Ik heb de compresie ook gemeten en deze is prima onderling zelfs geen verschillen.
Ook zijn er nieuwe bougie's en bougiekabels ingekomen.
tevens verdelerhuis schoongemaakt.
Wie heeft nog sugesties??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gas injector van die cylinder niet goed?
Bougies allemaal iets krapper gezet voor gas?
Cor
[quote=Cor1822]Gas injector van die cylinder niet goed?
Bougies allemaal iets krapper gezet voor gas?
Cor[/quote]
De bougies is het probleem niet die staan goed.
Hoe kan ik de injectors testen? of geeft de zelfdiagnose van Koltec dan een storing aan?
Afgezien van het feit dat de injectors met het blote oog niet waarneembaar zijn.
En dus op een onmogelijke Plaats zitten waarschijnlijk gehele spruitstuk demonteren???
Of kan het misschien van onder af??
18 jaar
Laat de auto eens op gas lopen en knijp dan de slang ,vanaf het verdeelhuis naar de derde cilinder, eens met een (punt)tang dicht.
Maakt dit wat uit?
Doe dit ook eens bij 1,2 en 4.
Je zou ook even twee slangen op het verdeelhuis om kunnen wisselen.
of: pakking inlaatspruitstuk lek.
18 jaar
[quote=cdk]of: pakking inlaatspruitstuk lek.[/quote]
Ik denk ook dat er een gasinjector kapot is,als er valse lucht word aangezogen door een lekke inlaatspruitstukpakking zou de motor ook niet goed op benzine lopen.
Hans
Bedankt voor jullie tips allemaal.
naar aanleiding van nog een tip heb ik de verdeler nogmaals grondig gereinigd. Dit keer de poortjes met een voelermaat nogmaals grondig gereinigd en de verdeler helemaal schoongespoten met carberateurreiniger.
Daarna alles goed droog en schoongeblazen met perslucht.
De storing is hiermee verdwenen.
U allen bedankt voor uw bijdrage.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar