Opel Astra: Aantal problemen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v

Ik heb vandaag een nieuwe radio ingebouwd en heb nu het probleem dat, wanneer ik de radio instel (tijd, datum, enz.) deze niet opgeslagen blijven en de radio telkens weer terug gaat naar factory settings wanneer ik de auto van contact en er weer op zet. Het gaat hier om de Pioneer MVH8300BT. Kent iemand dit probleem en wat ik eraan kan doen?

Tevens brand het motor management lampje. Deze brandde twee weken geleden ook en ben er toen mee naar de dealer geweest die vervolgens te horen gaf dat de lambdasonde aan vervanging toe was. Deze heb ik laten vervangen en het lampje brandde niet meer. Ook hebben ze een reset uitgevoerd. Nu twee weken later begint het lampje weer te branden. Kan iemand mij ook informatie of hulp bieden voor dit probleem?

Alvast bedankt voor de hulp.

Dennis2054

Geplaatst door Dennis2054 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

wat betreft de radio:
Niet goed aangesloten. De contante stroom (voor het geheugen) is waarschijnlijk het probleem. Even goed nakijken,is meer over geschreven.

Wat betreft het MMS-lampje:
Ik denk dat de lambdasonde niet de oorzaak was van de storing,maar het gevolg. Mengsel zal niet goed zijn. Na 2 weken loopt het geheugen weer uit de pas,waardoor het lampje weer gaat branden. Dus laat de dealer even goed diagnose stellen. Vooral letten op de short/long term fuel trims en of het mengsel arm/rijk is.

Dennis2054 (0), 12 jaar geleden

Beste maarten,

Bedankt voor de reactie. Ik zal voor het mms probleem terug naar de dealer gaan. Wat betreft de radio, ik heb hem aangesloten via een meegeleverde kabel kan het dan zijn dat er draden verkeerd zitten of dat er misschien in het contact iets niet goed is? En welke draden moet ik dan naar kijken of omwisselen? Sorry voor de hoop vragen maar ik ben een leek op autogebied.

GercoXXL (0), 12 jaar geleden

Er zijn ECU's geweest met losrakende massapunten tbv de LMM. Ik heb mijn LMM(Opel Zafira bj 99 1,8 16v met X18XE1 motor) een massadraad gegeven rechtstreeks op de accu en probleem opgelost. Er staan wel meer topics op dit forum hierover.

Misschien heb je hier wat aan. Bij mij was het een gele draad in de ribbelslang naar de LMM toe. Weet niet of de jouwe ook dezelfde kleuren heeft.
Ook heb ik de LMM er na een volgende storing een keer tussenuit gehaald en het element binnenin schoongemaakt door er heel voorzichtig remmenreiniger op te spuiten. Bij mij wa shet daarna definitief opgelost

mvg Gerco

maarten4874 (0) PRO, 12 jaar geleden

Maakt niet uit,je moet vragen wat je wilt weten.
Kan goed dat de draden niet goed in de stekker zitten,gebeurt volgens mij wel vaker.
De constante voeding is dus voor het geheugen. Zoek met een spanningzoeker tov de massa de draad waar voeding op staat met contact UIT. Die moet je aansluiten op -volgens mij- de rode van de radio. meestal staat dat klein geschreven op de bedrading.
De draad waar spanning op komt te staan met contact AAN,moet aangesloten zijn op de gele?? dacht ik.
Bij de betere inbouwzaken willen ze je ook wel eens info geven.

Wat betreft de MMS storing. Laat hem eens opnieuw uitlezen door de dealer en plaats de storingscode hier eens.
Succes!

Dennis2054 (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor de reacties.

Ik heb de radio inmiddels werkend gekregen. Heb de rode draad en de gele draad met elkaar verwisseld.

Wat betreft de MMS, daar kan ik vanmiddag voor naar de dealer. Ik zal de foutcode vragen en hier posten.

Update:
Bij de dealer zijn ze erachter gekomen dat het onderdeel dat een deel van de uitlaatgassen terugbrengt naar de motor lek was. Ten minste dat is wat denk te hebben meegekregen. De monteur sproeide een vloeistof op dit onderdeel en meteen begon de motor te schokken. Ze hebben een nieuw onderdeel geplaatst en vervolgens opnieuw uitgelezen en opnieuw getest met de vloeistof en de motor bleef normaal draaien. Ik hoop dat dit dan toch het probleem heeft opgelost.

GercoXXL (0), 12 jaar geleden

Dan zal het je EGR klep wel geweest zijn. (Exhaust Gas Regeneration)


mvg Gerco

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.