hallo mensen,
ik heb een vraag...
wie kan mij advies geven over bovenstaande onderwerp
Mijn x20xev motor is versleten doordat hij te zuinig liep op lpg ik heb inmiddels een ander blok gehaald alleen van een astra OPC
na enige veranderingen gemaakt te hebben heb ik het zo ver dat ik de opc in de vec heb zitten ..
nu ben ik aangekomen bij het aansluiten van de draden en slangen
helaas heb ik geen overzicht hoe het motorblok in elkaar zit en kkan het ook nergens vinden
is er iemand die problemen ziet in deze aansluitingen waar ik rekening mee kan houden en of een overzicht heeft van het blok ?
of hoe ik er aan kan komen ?
met vriendelijk groet
Roy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ehhhhhh, gaat er op de x20xer ook weer lpg komen? incl turbo?
x 20 xer is toch zonder turbo?? (160pk)
Willem
Hoe er rekening mee dat je een andere motorcomputer nodig hebt.
De vectra x20xev uit 1996 heeft een Simtec 56 of 56.5 en de x20xer heeft een Simtec 70 en er is een verschil in vermogen van 30pk. Ik hoop voor jou dat de injectoren hetzelfde zijn. Alternatief is een chip laten maken voor de huidige motor-computer maar dat is handwerk en kan aardig prijzig worden. Tevens dient de LPG-computer opnieuw geprogrammeerd/gecalibreerd te worden.
Een probleem is alleen dat een Simtec 56 geen klep in het inlaatsysteem heeft zitten en de Simtec 70 wel. Hier heb je dus geen aamsluiting voor in de kabelboom en de de Simtec 56 kan deze ook niet aansturen.
Vraag: welke ECU heb je? Simtec 56 of 56.5. Als je het niet weet geef dan het Opelnummer wat op de ECU staat; begint met 9... en is 8 cijfers lang. Zet er ook de twee letters bij. Voorbeeld:
JK 90508290 is een simtec 56 en BH 92059405 is een Simtec 56.5.
sorry voor de onduidelijkhijd
nee er komt geen lpg meer in die heb ik korte tijd geleden uitgebouwd
willem
klopt x20xer is een 160pk blok die aangepast is naar een z20let
dmv chiptuning / nokkenassen en custum turbokit :) heeft mometeel +- 260 PK
19 jaar
old ford
ik heb de boardcomputer van de opc er bij gekregen
is het dit waar je het over hebt ?
of heb je het over dat andere computer ?
als je het niet over de boardcomputer hebt kan jij mij misschien dan vertellen waar die ongeveer moet ziten bij een astra ? kan ik hem namelijk als nog halen ...
gr
roy
19 jaar
het gaat hier over de motor stuur computer.
willem
Roy, geef de nummers eens door van al die computers.
De computer die de motor bestuurd heeft nogal wat namen maar boardcomputer hoort daar niet bij. Overigens, als het inderdaad de motorcomputer is hoop ik voor je dat de sleutelherkenning gaat werken in een Vectra van 1996. Anders moet je nog wat meer onderdelen hebben zoals, antennering bij contactslot en startblokkeringsunit, contactslot en sleutels. Zonder contacslot en sleutels moeten de nieuwe motorcomputer en jouw sleutels geprogrammeerd worden en dat kan alleen bij de dealer.
Motorcomputer zit normaal in de voetenruimte van de passagier achter de plek waar het onderhoudsboekje zit. Bekleding verwijderen en dan zie je hem.
Hebben de motorcomputer uit jouw Vectra en diegene die volgens jou bij de motor hoort wel hetzelfde aantal pennen? Of te wel past jouw kabelboom er wel op?
N.B.: Boardcomputer is een benaming voor de computer die allerlei gegevens op het dashboard laat zien, zoals momentaan en gemiddeld verbruik, afstand nog af te leggen op de huidige tankinhoud en dat soort dingen.
N.B.2: 260pk met een custom turbo is heel wat anders dan 135pk. Heb je de volgende onderdelen er ook bij?
- Injectoren (opbrengst 2x zo veel als in X20XEV)
- Brandstofpomp (moet wel voldoende opbrengst hebben, 2x zoveel nodig)
- Luchtmassameter (moet voldoende meetbereik hebben, 2x zoveel)
- Inlaat compleet
- Uitlaat compleet (moet voldoende doorstroming hebben voor 2x zoveel vermogen)
N.B.3: kunnen de volgende onderdelen deze vermogenstoename wel aan?
- Remmen
- Versnellingsbak
- Aandrijfassen
dit is het blok
alles zoals bovenstaande zit er bij
ik ga morgen weer naar de garage toe
ik zou dan van bijde motormanagmant apparaten de code mee nemen en posten
alvast bedankt heren vor de info die jullie verstrekt hebben
gr
roy
19 jaar
Computer van de vectra zit achter de passagiers airbag of vakje boven het handschoenenkastje.
Je kunt ook via de motorruimte de draadstekker van de computer bereiken.
Dan moet je de plaat waar de kachelmotor onder zit verwijderen. (achter schutbord).
Willem
de nummers zijn als volgt
***********************
nieuwe motoranagment
AW GM 24407208
500003-02
siemens swk9
9122303464159
GM 90560083
1112012
**********************
oude motormanagment
sitec 56
gm 90464731
s96008
het is nu zo dat de motor wel wilt draaien alleen hij wilt niet lopen
kan dit met de sleutel te maken hebben ??
verder zitten er 2 aansluitingen op het nieuwe besturingsapparaat en op de oude 1 heeft iemand daar een schema van ?
gr
roy
19 jaar
AW 24407208 is inderdaad een Simtec 70 van een Astra OPC.
Ik zou stoppen met al je pogingen want de kans dat er wat kapot gaat is groot. Wie zegt dat alle aansluitingen bij een Simtec 70 wel hetzelfde zijn als bij een Simtec 56? Je zegt zelf al dat er 2 aansluitingen zijn op de nieuwe tegen 1 op de oude. Dat gaat nooit werken zonder de motorkabelboom uit de donorauto.
Bovendien zal de Simtec 70 wel gecodeerd moeten worden om met jouw sleutels te gaan werken. Ik weet niet of de antidiefstal eenheid (sleutels) uit 1996 wel dezelfde is. Misschien heb je die ook nog nodig. Probeer schema's te krijgen bij de dealer.
Als je voor de andere kabelboom gaat, doe je zelf dan een plezier en sluit ook de diagnosestekker aan; anders kun je hem nooit meer coderen en uitlezen.
oke bedankt Old ford
ill ceep you posted
19 jaar
klopt x20xer is een 160pk blok die aangepast is naar een z20let
dmv chiptuning / nokkenassen en custum turbokit :) heeft mometeel +- 260 PK
Vergeet het maar...dit haal je er met een custom turbokitje, een stel nokkenassen en chiptuning niet uit....Ps. moet je me eens vertellen hoe je in die Simtec een chipje plaatst???
Met de compressieverhouding van de XER kom je er sowieso niet...of je moet met een minimale turbodruk rijden...waardoor het vermogen ook weer heel beperkt blijft...
Met vriendelijke groet, Frank Janssen
http://users.skynet.be/f.janssen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar