Opel Vectra-B 2.0 DTL: Afslaan na starten

Bouwjaar: 1997

Wanneer ik start kan het voorkomen dat de motor aanslaat en na een paar seconden mooi rond te hebben gelopen abrupt afslaat. De motor hierna opnieuw starten is een behoorlijke klus, van flink doorstarten. Als ie daarna weer loopt, slaat de motor de volgende keren weer prima aan. Ik dacht eerst dat het met een (te) lege tank te maken had, maar laatst deed ie het ook met een volle tank. Is dit een bekend probleem? Het komt niet zo vaak voor maar schaadt toch wel op zijn minst het vertrouwen in je auto... Wat kan dit zijn en wat kan ik er aan (laten) doen?

Yarama

Geplaatst door Yarama (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

waarschijnlijk de retour diesel brandstof slangetjes lek. hierdoor komt er lucht in het brandstofsysteem. vervangen van deze slangetjes is de enigste optie. let op: deze willen wel eens afbreken op de verstuivers tijdens demontage....en dan moet je met een hoop gepiel de slangetjes alsnog van de verstuivers zien te krijgen....



Yarama (0), 20 jaar geleden





Je verhaal klinkt heel goed, en belangrijker nog, het is een betaalbare reparatie. Maar hoe is het dan te verklaren dat het nu bijna een jaar is weggebleven. Ik heb ook ergens gelezen (en gehoord van de dealer) dat het kan komen doordat de brandstof terugstroomt in de tank, omdat Opel heeft bezuinigd op een opvoerpomp, maar een systeempje in de brandstofpomp hebben zitten om terugstromen te voorkomen, en dat het probleem daardoor komt. Het kan zelfs voorkomen dat de Opel dealer erbij moet komen om hem te ontluchten met een speciaal apparaat. Hoe werkt dat precies?

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

nee, als je de retourslangen vervangt moet je wel even heel lang doorstarten...maar dan slaat hij op den duur wel aan. geen pompje nodig. overigens is een lek in je brandstofsysteem altijd fout. bij een diesel loopt de brandstof dan terug...als er geen lek in je brandstof systeem zit, loopt de boel ook niet terug. dus geen pompje nodig. als er wel een pompje in de tank zat kan deze toch ook weer kapot??? het is maar net hoe je het wilt zien...





overigens moet je eigelijk wel even de speciale retourslang bij de dealer halen. de diameter blijkt appart te zijn dan universele slang. hierdoor dicht universele slang vaak ook niet goed af.





Yarama (0), 20 jaar geleden

Ik zit echter nog met twee dingen: allereerst, de dealer heeft ooit in het geheugen een sotring in de brandstofpomp ontdekt. Die niet meer aanwezig was op dat moment, en 's ochtends als de motor koud is heeft ie de neiging om in te houden. Heeft dit ermee te maken. Kan het start probleem een fout in de pomp veroorzaken, het motorlampje brandt niet overigens.

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

jawel...je moet domweg eerst met de retourslangen beginnen. overigens geven de pompen soms foutcodes maar zijn ze verder goed...



Yarama (0), 20 jaar geleden

De retourslangen en t-stukken zijn vervangen, was allemaal ouwe troep. Tot nu toe geen problemen meer gehad, iets inhouden wil ie bij koude motor nog wel doen maar dat vind ik niet zo'n probleem.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.