enkele dagen geleden, geen vermogen meer bij gasgeven, motor draaide enkel op stationair
via pedalentruc (rem en gas induwen en dan contact opzetten) kreeg ik volgende foutmeldingen:
10052: LMM
20161: cylinder 1 inspuitventiel signaal
40952 :EGR
EGR klep zat volledig dicht van roet - deze is nu terug proper
Luchtmassameter ook gereinigd
aan cylinder 1, was bovenop de injector beetje dieselvloeistof te vinden?
na computerreset, geen fouten meer,
motor draait terug zeer goed
MAAR
nu start de motor heel slecht, ik moet contact blijven aandraaien tot hij nogal bokkerig start (of zelfs niet start)
ik heb de indruk dat als motor warm is, deze moeilijker wil aanslaan?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
na het uitlezen en resetten van computer, geen fouten meer.
Dus egr klep is in orde.
om verder te zoeken op het slecht bokkig starten (meestal bij warme motor) hebben we een injector test gedaan.
kijkend of de hoeveelheid retour diesel bij alle injectors gelijk was.
en daaruit is gebleken dat de 3de injector veel meer diesel retour gaf in het potje te zien.
volgende is derde injector vervangen.
zijn er nog andere suggesties ....
niemand suggesties?
waar zitten de specialisten ????
9 jaar
dit is wel beetje ingewikkeld
storing op cilinder 1 en cilinder 3 te veel retour en vervangen?
wat is de brandstofdruk galerie ?
hoe zit het met roetfilter verstopping.
na eerste computeranalyse zijn de fouten gereset, en de fout van eerste injector komt niet terug. zal waarschijnlijk een foutmelding geweest zijn door elektrische connector eens te hebben losgekoppeld.
de derde injector is er uit geweest en zonder alles te demonteren in een ultrasoonbad gereinigd.
helaas weinig verschil bij het starten.
het is nu wel duidelijk geworden dat koud starten minder bokkig gaat dan warm starten.
voor de rest geen foutmelidingen uit de computer.
roetfilter stond bij uitlezing op 75% maar geen fouten hierover.
9 jaar
oooooh 75% verzadiging nog even doorgaan voor de Jackpot 100%
moet deze dan door computer gegenereerd worden ? of is enkele lange ritten rijden ook voldoende?
is 75 % al een kritieke waarde, waarom is er dan geen foutmelding over.
alvast dank voor het meedenken en advies !
9 jaar
.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar