hallo,
ik heb sinds een paar weken een astra
ik heb preventief olie bougies olie/luchtfiltertje vervangen
de auto hield geen constante temp aan
bij het stoplicht liep deze op tot 90 gr en zodra ik weer ging rijden zakte deze naar 80 gr
ook verloor hij kvs (bijna liter op 500km)
heb de thermostaat vervangen,en het probleem is opgelost,koelt nu ook netjes wanneer hij warm is.
bij een koude start loopt de motor wat rauw,soms ook wat hoger in toeren
zodra hij 500 meter heeft gereden,is het weg..
alleen blijft hij wel beetje schokken.. dit doet hij dan vooral als ik in zn 1 weg wil rijden
wanneer de auto vervolgens op temp is,en ik laat tijdens het rijden het gas los,schokt de auto licht.. dit doet hij ook bij stilstand
de laatste dagen wordt het schokken beter voelbaar,heb zelf ook het idee dat de auto iets inhoud.
benzine verbruik lijkt normaal
bougie's zijn goed.
bobine getest met nat nevelen
klein vacuïm lek opgelost
egr schoon gemaakt (vuil was minimaal)
stappenmotor schoon gemaakt
koppakking laten testen
auto uitgelezen,geen fout codes
waar the hell moet ik het nu gaan zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het rauw lopen en iets hoger in de toeren is normaal .
Bij koude motor zal de electronika iets meer brandstof inspuiten , choke principe.
De carterventilatie is ook schoon , gasklepkuis gereinigd ?
weet je de motorcode? geen codes?
hoewel je zegt dat benzine verbruik normaal lijkt,
zou ik toch in de richting van de koelvloeistof temperatuur sensor ,de bedrading en de connector hiervan gaan zoeken.
ik heb t zelf ook gehad ( x16xel blok)
bedrading vd sensor loop stukje over het kleppendeksel bij mij,
kunststof isolatie was weg gebrand en de draden hard geworden.
de pinnetjes in de connector waren lam.
ik heb stuk draad vernieuwd samen met de pinnetjes ( junior timer contact geloof ik)
probleem was bij mij op gelost.
er is volgens mij een reparatie kit hiervoor van opel met stuk draad en connector.
als t goed is loopt er ook koelvloeistof door je inlaatspruitstuk,
als de pakking inwendig lek is van het spruitstuk kan koelvloeistof in een inlaat kanaal komen en zo weglekken
danwel zorgen voor lucht in het koelsysteem.
mis heb je er wat aan succes
11 jaar
carterventilatie is ook schoon gemaakt en ook het gasklephuis deze waren wel vuil
carterventilatie zat bijna dicht
had ergens gelezen dat ze dit gaatje ook wel eens iets groter boren.. maar dat durf ik niet aan,weet niet of dat gevolgen heeft
x16xel blok heb ik ook
ga morgen eens kijken naar de bedrading en die kvs temp sensor
maar als deze niet goed is,zou de motor dan niet warm moeten lopen?
11 jaar
waar zit de koelvloeistof sensor?
kan ik daar goed bij,of heb ik een brug nodig om die te vervangen?
11 jaar
Ik zou eerst eens een plaatje tussen de EGR zetten.
Heb heel veel keer het probleem zo kunnen oplossen.
was gisteren bij de dealer voor zon egr afdop pakking
maar daar vertelde ze mij dat op mijn type motor( ASTRA-G-CC; X1.6XEL) egr afdoppen niet mogelijk zou zijn
11 jaar
zelf even een plaatje maken, als het motorstoring wel gaat branden kun je er altijd nog een nieuwe monteren.
oke,zal straks eens kijken.. heb vanmiddag de gelegenheid om een andere bobine erop te zetten..you never know
ik kijk dan ook meteen de bekabeling en stekker van de kvs temp sensor na
en ff kijken wat ie doet als ik de egr afdop met plaatje
11 jaar
alles was gewoon goed
alleen wat me nu opviel was:
kwam aan met warme motor,zag geen kvs meer in resevoir zitten,en bovenste slang van kvs was hard..
mn kachel wordt goed warm/heet..
links onder bij voorruit condens..even hete lucht blazen en het was weg.. maar zodra ik kachel uitzet komt de condens weer vrij snel terug
geen blauwe rook
geen drap onder kvs dop (gesnuffeld,geen uitlaat gassen bij kvs)
geen kvs bij olie,getest door vlammetje bij pijlstok te houden
maandag voor de zekerheid maar compressie test laten doen.
ben zelf namelijk bang dat het de koppakking is :S
weet het zelf ook niet meer.. de ene monteur zegt koppakking lek,en de andere vind dat onwaarschijnlijk
11 jaar
KVS slang hard kan idd duiden op lekke koppakking.
11 jaar
En is het opgelost? ik heb het zelfde probleem namelijk en heb onderhand al alles vervangen wat het meeste voor de hand liggende was.
Ben erg benieuwd naar de oplossing!
ps had ook het zelfde probleem met de thermostaat etc het lijkt egt exact het zelfde hoor graag even van je!
hoi vallard,
bij mij was het toch de koppakking..
bij de 4e cilinder lekte hij koelvloeistof weg
had er inmiddels ook een motorstoringslampje bij gekregen,deze was voor de lambda sensor vóór de kat..
auto loopt nu weer als nieuw
hopelijk kun je er iets mee,iig veel succes met je auto
10 jaar
oplossing moest ik nog vermelden..
dat was dus de koppakking :)
10 jaar
bedankt voor je reactie, ik verlies geen koelvloeistof gelukkig maar de rest komt wel overheen kwa klachten.
Mooi dat het is opgelost!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar