Gisteren de auto zonder problemen geparkeerd. Toen ik vanochtend probeerde te starten wil de motor niet aanslaan. De anwb heeft nagekeken of er diesel gepompt wordt en dit gebeurt gewoon. Hij komt met het verhaal dat de diesel teveel en op onjuist tijdstip in de cilinders komt en dat dit het euvel veroorzaakt. Kan me iemand vertellen of dan de komplete brandstofpomp kapot is en vervangen moet worden? Als dat zo is hou ik me ook aanbevolen voor goede adressen. Geld groeit me helaas niet op de rug.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoeveel km heeft de auto nu gelopen?
Het is een kwaal bij de Astra G dat de brandstofpomp kapot gaat.
Meestal gaat deze rond de 200.000km stuk.
Als ik het goed heb, moet de gehele pomp vervangen worden.
Sterkte!
[quote=Mr Splash]Hoeveel km heeft de auto nu gelopen?
Het is een kwaal bij de Astra G dat de brandstofpomp kapot gaat.
Meestal gaat deze rond de 200.000km stuk.
Als ik het goed heb, moet de gehele pomp vervangen worden.
Sterkte![/quote]
Auto heeft een km stand van 200350 km. Is dan wel zeer precies in het kapotgaan.
Iemand een goed en goedkoop adres? Opel zal wel errug duur worden.
17 jaar
Diesel Buchli in Harderwijk.
Ik heb van verschillende mensen begrepen dat ze daar goede service leveren. Je moet rekenen op een bedrag van 1500 euro. Het verstandigste is dat als je, je brandstofpomp laat vervangen je gelijk ook de verstuiversringen laat vervangen. Er zullen meerdere bedrijven zijn die brandstofpompen vervangen hoor.
Je kunt ook bellen naar GM-Parts, hun verkopen ook gereviseerde brandstofpompen.
Telefoonnummer: 0654984999
Misschieb kun je hun bellen voor meer info. Volgens mij is montage GM-Parts ook mogelijk!
Veel succes!
17 jaar
je schrijft dat er diesel wordt gepompt. Dus je pomp zal goed zijn. Vaak is er een probleem met verstuiverringen. er komt dan lucht in het systeem en met lang doorstarten wil ie dan wel aanslaan.
Bij een kapottepomp zal er ook vaak een foutcode aanwezig zijn.
[quote=Astra27]je schrijft dat er diesel wordt gepompt. Dus je pomp zal goed zijn. Vaak is er een probleem met verstuiverringen. er komt dan lucht in het systeem en met lang doorstarten wil ie dan wel aanslaan.
Bij een kapottepomp zal er ook vaak een foutcode aanwezig zijn.[/quote]
Officieel bericht van opel is dat de pomp kapot is. Er werd wer diesel gepompt maar de hoeveelheid was fout en timing. De gehele pomp moet vervangen worden. Kosten bij de opel 1975 en dan wordt ik nog gematst volgens hen.
17 jaar
Als ik hoor dat de timing en hoeveelheid verkeerd is lijkt me dit een elektronica probleem. Nu vind ik deze discussie ook. Zou opel hiervan weten en wordt ik onnodig op kosten gejaagd?
http://opel.prikpagina.nl/read.php?f=321...
lees vooral de bijdrage van John.
17 jaar
Heb een coulance regeling gekregen van de opel dealer. Wel zeer netjes overigens. 1530 euro gereviseerde pomp + montage en 1 jaar garantie. Nog veel geld maar beter dan de geschatte 2300 euro.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar