Opel Omega: Automaatproblemen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2 XE

Automaat blijft soms te lang in zijn 1 hangen en begint nu ook te schokken.
Waar moet ik eerst naar kijken of is deze ook uit te lezen?

sleutelkees

Geplaatst door sleutelkees (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Is dit schokken alleen in de eerste versnellings of alle versnellingen ?
Zijn de klachten warm of koud ?
Is er onderhoud aan de automaat gepleegd ?
Hoeveel duizend kilometer is er gereden ?

En de auto laten uitlezen zowel automaat als motormanagement.

sleutelkees (0), 10 jaar geleden

Inmiddels is de auto hier, en het probleem is tweeledig. De automaat blijft soms te lang in de 1e hangen bij koude motor.
Het stoten komt omdat hij soms op 3 poten loopt bij koude motor. Dit was bij het uitlezen te zien, monteur dacht aan de bobinebrug.
Op mijn advies injectorcleaner erin en het stoten was over. Bij controle van de auto zag en hoorde ik dat het flexibele uitlaatstuk kapot was.
Omdat die tussen de 2 sondes zit dacht ik dat daarom het managementslampje af en toe ging branden. Uitlaat gefixt en perfect lopen.
Nog even gecontroleerd of er geen olie in de bougiegaten stond, maar na terugplaatsen loopt hij continue op 3 poten.
Kun je de bobine doormeten? Kost nl. E 285.50 excl montage.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.