beste , na het vervangen van de cilinderkoppakking ( in de garage ) , heb ik het volgende probleem .
auto start heel moeilijk , trekt niet , stottert , valt stil en is moeilijk te starten . voor de vervaning ging dit vlekkeloos .
Het is een automatische choke hoe ? kan ik controleren of de choke naar behoren werkt ?
Sluit deze bij een koude start tijdens het starten ? of gebeurt dit bij het aanzetten van het contact ?
Ook wordt de motor te warm , het temp metertje begeeft zich op het voorlaatste streepje onder het rood, de fan slaat dan ook aan tijdens het rijden . heb al ontlucht , maar helpt niet .
Distributie en waterpomp zijn eveneens vervangen , peil van de koelvloeistof is normaal .
Verder loopt de motor stationair onregelmatig en slaat af .
En ascona 1.3S bwj 85 met 43.000 orig km .
WElke opel liefhebber of monteur heeft een idee ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij koude, stilstaande motor moet de chokeklep dichtvallen als er even 'n keer gas gegeven wordt. Soms gaat het asje zwaar of is de by-metaal in het chokehuis defect. Dan is het de vraag of de nokkenastiming goed is en/of de ontsteking optijd staat. Gezien je verhaal over hoge temperatuur, slecht trekken en moeilijk aanslaan, zou een van beide wel eens aan de hand kunnen zijn.
kontroleer eers je distrubutie riem is of die wel goed op tijd staat en daarna gelijk je ontstekking want ik ben het indeze met averdonk eens.
gr itjne
19 jaar
ik dacht ook aan de ontsteking , aangezien de distributieriem toch vervangen is door een opel monteur met jaren ervaring . Ik kijk het in elk geval na .
indien de chokeklep niet toevalt bij koude motor na een keer gas geven , kan ik hier iets aan bijregelen ?
mvg mario
19 jaar
Eigenlijk niet. Als hier verder niets aan gedaan is, kun je kijken of het asje van de klep misschien zwaar gaat en deze dan goed smeren met kruipolie. Anders het verwarmingselement losdraaien ( 3 schroefjes) en kijken of de by-metaalveer gebroken is. Wel opletten dat het element weer op dezelfde plaats vast gezet wordt i.v.m. de voorspanning van de veer.
heb vandaag alles nagekeken , de distributie staat op tijd !
De voorontsteking daarentegen ??
Ik heb de stroomverdeler een beetje verdraaid , de motor loopt nu veel beter , trekt normaal en ook de temperatuur lijkt in orde .
Aangezien ik niet over de geschikte apparatuur beschik om de voorontsteking en de co waarde af te stellen heb ik volgende week een afspraak gemaakt met de garage .
De choke lijkt mij normaal te werken , deze morgen voor het starten de luchtfilter verwijderd , en de klep stond bijna dicht , bij warme motor staat ze open . Tijdens het warm draaien zag ik ze open komen , dus ik veronderstel dat ze goed werkt ( asje beweegt vrij vlot , weinig weerstand ).
Ik heb er meer vertrouwen in dan gisteren .
mvg en bedankt voor de hulp ik hou u op de hoogte van het verdere verloop .
19 jaar
Mooi zo. De by-metaalveer is dus ok. Het zal dus waarschijnlijk alleen 'n kwestie van onstekingstijdstip zijn. Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Ascona of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar