auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: Bij koude start beroerd lopen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6xel

Hallo,

Na een tijdje probleemloos te hebben gereden zijn de volgende klachten boven gekomen:


Vooral bij een koude start en vaak ook als ik de auto een kwartiertje stil heb laten staan, rijdt de auto beroerd. En dan vooral inhouden, schokkerig wegtrekken. Stationair loopt ie voor geen meter. Na een 5 minuten rijden ongeveer, loopt ie al stukken beter. Het lijkt , maar dit weet ik niet zeker , dat het schakelen ook wat stroever gaat. Hij laat zich dan moeilijk schakelen. Misschien is dit omdat de versnellings olie dan nog niet warm is ofzo??

Wat ik al een tijdje geleden heb gedaan is

Bougies vervangen
Olie
Gasklephuis schoongemaakt
Nieuwe software ingeladen
Koelvloeistoftemperatuursensor vervangen.

Heeft iemand tips? Kan dit ook met de EGR klep te maken hebben? Deze kan helaas niet worden uitgezet bij mijn type Astra. Ik rijd bijna alleen korte afstanden, maar af een toe een flink stuk ( parijs bijvoorbeeld) Is dit genoeg om de motor schoon te rijden?

Enz enz.. Veel vraagtekens, en geen zin om dalijk blauw te betalen bij de dealer.

Geplaatst door

James4877 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vermoedelijk blijven de kleppen plakken in de geleiders.

patrickt35 0

18 jaar

En wat kan ik/de garage hier aan doen?

btw bedankt voor je reactie

James4877 0

18 jaar

Behalve het reinigen met een speciale toevoeging, en met een stevige proefrit weinig.
Het kan zijn dat de speling van de klep in de geleider te nauw is. Aanslag op de klepsteel zorgt ervoor dat de klep blijft plakken.
Maar wat me logischer lijkt is dat de koppakking lek is.
Hoe simpel te kontroleren: Draai de dop van het expansievat eraf, zodat alle druk eraf is(met koude motor natuurlijk). Ga nu een stukje rijden zodat motor volledig op bedrijfstemperatuur is gekomen.
Zet nu de auto weg, en draai de volgende morgen(wanneer de auto volledig is afgekoeld) de dop weer van het expansievatje. Staat er nu druk op het systeem. zal waarschijnlijk je koppakking lek zijn.

patrickt35 0

18 jaar

Expansievat is toch gewoon het vat waar de koelvloeistof in gaat toch? Bedankt ga dat vanavond even proberen, maar ik verlies geen koelvloeistof trouwens.

Die kleppenreiniger is dat die injectiereiniger wat ik bij de benzine gooi of iets anders?

James4877 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.