Kent iemand dit probleem: Bij koppelen met draaiende motor (!) is er een metaalachtige tik.......druklager of in de versnellingsbak.....al eens aan de hand gehad ? Als de motor niet loopt, geen tik ...Wat zal het zijn ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor alle duidelijkheid; als je het koppelingspedaal laat opkomen, hoor je dan een tik zodra de koppling aangrijpt?
wat voor motor? 1.9 of 2.5 en 5 of een 6 bak?
Inderdaad, Henk; draaiende motor, versnellingbak vrij en de koppeling in en uittrappen, hoor je 'klak'....Het is een 1.9 met een vijfbak....klinkt bekend ?
Volgens mij kan het het vliegwiel niet zijn omdat deze geen trillingdemper heeft. Koppelingplaat en druklager lijkt mij ook onwaarschijnlijk.
Kun je de krukas ook zien bewegen? De maximale axiale speling bedraagt 0,23 mm.
Rij anders eens langs een Renault (of Opel of Nissan) dealer.
ik heb een afspraak bij opel dealer.....krijg inderdaad het idee dat het geen'kwaaltje'is, niemand heeft ervan gehoord...heb niet naar de krukas gekeken, maar ik houd je op de hoogte !
Nog nieuws?
Ja Henk,
De auto is naar de bedrijfswagendealer geweest (i.v.m garantie).....gisteren terug gekomen en de DEKRA zegt dat er aan de koppeling niets mankeert (!) De 'klak' die je hoort, zou de diafragmaveer zijn....."hebben ze allemaal"....dus daar doen we het maar mee.
de auto is van 2003 dus je hebt 2 jaar garantie.
mits de auto elke onderhouds beurt heeft gehad.
bij elke beurt heeft opel ook een garantie voor pech onderweg.
mits de auto door een bergings bedrijf word gebracht.
via opel het nummer dat je op de rekening vindt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar