ik sta op mijn vakantie adres met autopech. Wat is het probleem een week of 8 terug begon mijn auto op drie cilinders te lopen motor uitgezet geen problemen meer tot afgelopen donderdag .Bij het uitrijden van een parkeer garage weer op 3 cilinders lopen motor stopgezet weer starten probleem niet opgelost, dus ANWB gebeld die ter plaatse computer uitgelezen 3 foutmeldingen vonkoverslag van cil 1 en daarna cil 3 en een foutmelding cruisecontrol conclusie ANWB bobine defect fout de boel gereset en naar de dealer gegaan ondertussen meerdere keren in de noodloop. Bij de dealer bougies en de bobine vervangen. Vandaag met de auto weggeweest weer op 3 cilinders soms volgens mij soms op2 cilinders. dus ANWB erbij gehaald weer een bobine probleem nu alleen een andere fout melding namelijk volgende - P0351 Bobine A primair/secondair circuit storing en nog een keer de zelfde storing alleen P0353 bobine C verder zelfde melding. Nu ben ik al een beetje aan het zoeken geweest dat de bobine weer defect dat begrijp ik maar zo snel achter elkaar snap ik niet. Waar kunnen de bobines van kapot gaan? Ik bedoel dan gevolg van een andere storing eventueel hoewel ik geen andere foutmeldingen heb. Of heb ik gewoon domme pech dat deze al defect uit de doos is gekomen.( De auto is altijd bij dealer in onderhoud geweest)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De fout hoeft (!) niet in de ontsteking ( bobine ) te zitten ook al geeft de melding dat wel aan.
Deze kan ook in de brandstoftoevoer zitten. Een (te) arm benzinemengsel kan ook resulteren op misfires en/of vonkoverslag met deze melding(en) als gevolg.
De oorzaak kan dus best ergens anders zitten. Daarvoor zul je dus moeten meten met de geschikte apparatuur.
Op het moment dat ik de auto start loopt hij een paar seconden goed hij begint dan even in te houden dan gaat het motor lampje branden en op 3 cilinders lopen. welke apparatuur bedoel jij dan. heeft elke Opel dealer deze apparatuur? Ik ben trouwens wel gewoon in Nederland. Als het motorlampje niet brand is er niks aan de hand trekt goed e.d
nog bedankt voor je reactie.
11 jaar
[quote=hummer2me]. heeft elke Opel dealer deze apparatuur? .[/quote]
Dat mag ik hopen........
Deze dealer heeft meerdere vestigingen dus hoop ik dat het goed komt.
11 jaar
even een update waarschijnlijk ECU defect.
11 jaar
Dat komt vaker voor bij de 1.8
Kan gerepareerd worden. Scheelt aanzienlijk in de kosten tegenover een nieuwe.
[quote=moderator]Kan gerepareerd worden. Scheelt aanzienlijk in de kosten tegenover een nieuwe.[/quote]
Dat duurt te lang, Vectra moet voor vrijdag gerepareerd zijn dan zit mijn vakantie erop.Ze gaan eerst nog proberen een gebruikte te vinden anders wordt het een nieuwe
11 jaar
Een nieuwe moet ook besteld worden..........Duurt ook 1 of 2 dagen. En dan nog worden geprogrammeerd.
Die is binnen 24 uur binnen, er lagen 5 op voorraad. Repareren van de ecu zou een week duren i.v.m. vakantie periode en waarschijnlijk langer. als alles goed gaat zou de auto morgenmiddag gerepareerd zijn.
11 jaar
Net een telefoontje gehad ze hebben een gebruikte gevonden ecu is orde en leeggemaakt zijn.Scheelt aanzienlijk in de kosten. Als de auto weer in orde is gaat hij in de verkoop. Ik ben er klaar mee
11 jaar
Probleem opgelost.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar