Mijn naam is Martin Luik.. Ik ben werkzaam in een bedrijf dat vooral gespecialiseerd is in staalconstructies, schadeherstel en onderhoud en reperatie in alle soorten wegtlansploft.
Nu mijn vraag..
Heeft iemand ervaring met het vernieuwen van een krukaskeerring bij een opel C20Xe motor?
Is het mogelijk dat de keerring van buitenaf vervangen kan worden? Dus zonder al te veel gesloop?
Dit is voor mijn eigen auto, dus heb ik niet zoveel tijd om er aan te werken..
Alvast heel vriendelijk bedankt..
Martje_gsi
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De Distririem moet eraf (gelijk vervangen incl loop en span rollen)
De krukas tandriem poelie moet er af (deze moet vast met 250Nm)
Dan kan je m vervangen.
kijk wel of ook je oliepomppakking niet lekt, 9 van de 10x lekt deze ook namelijk zit er kostachtig achter, maar moet wel carter eronderuit.
Willem
[quote=Willem12089]De Distririem moet eraf (gelijk vervangen incl loop en span rollen)
De krukas tandriem poelie moet er af (deze moet vast met 250Nm)
Dan kan je m vervangen.
kijk wel of ook je oliepomppakking niet lekt, 9 van de 10x lekt deze ook namelijk zit er kostachtig achter, maar moet wel carter eronderuit.
Willem[/quote]
Distributie zit er allemaal net op (4700km).. Pomppakking zal ik ook gelijk maar vervangen...
Ik heb me eigen helemaal krom gezocht naar die lekkage, en ga er maar vanuit dat het me krukaskeerring is omdat me wielkast ook zeiknat van de olie is.. Ik dacht aanvankelijk aan me klepdekselpakking, en dat de olie dan naar beneden op me krukaspoelie zou lopen, en dat uiteindelijk rond zou slingeren, je kent het wel..
Onwijs bedankt Willem
Martin
16 jaar
Als je de Riem loshaalt is het verstandig deze te vervangen.
Loop en spanollen kan je laten zitten
als je je carter loshaalt, de carterpakking ook vervangen, daar een pakking van een X20XEV motor plaatsen, deze is van rubber ipv Kurk, zeze lekken ook vaak namelijk.
Willem
weet je zeker dat het de krukaskeering is of oliepomppakking?
Want jij zegt dat heel je wielkast eronder zit
Is het niet die adapter die tussen je oliefilter zit voor de oliekoeler daar zit een rubberringtje tussen wat hard wordt en dan lekt
heel vaak meegemaakt bij die motoren is heel simpel te vervangen
misschien heb je er wat aan
Inderdaad ook een mogenlijkheid.
Die kun je dan het beste als eerste controleren.
Nu moet ik zeggen dat bij mijn Vectra-B (V6) ook heel de wielkast / subframe zeiknat van de olie was door een lekkage in de krukas keering.
Willem
Mmm, inderdaad. Oliefilter vandaag ook gehaald. Riem kan ik inderdaad beter vervangen, want juist omdat die keerring achter me distributie zit, zal me riem er vast niet van opgeknapt zijn.. Maar dat filter heb ik kort geleden vervangen en toen lekte hij ook al. Ik rijd nog niet zo lang met dit blok snap je, me vorige motor (c20ne) heeft het niet overleefd dankzij een handige buurjongen.. Die raakte met me carter een parkeerdrempel. nou is dat nog niet zo erg, als je gelijk stopt toch; maar hij vond het nodig om eerst maar even langs huis te rijden zodat hij daar maar alvast stond. Vanaf dat ik met dit blok rijd lekt hij al.. Eerst heel weinig, toen steeds meer, nu word het echt serieus, dus vond ik dat ik maar eens stappen moest ondernemen.. Die carterpakking is een goed idee, ik heb al een nieuwe gehaald, en inderdaad van kurk. ik gaat em morgen gelijk omruilen..
Onwijs bedankt jongens
16 jaar
dan moet je een carterpakking van een X20XEV vragen. die is van rubber.
Let wel dat je de dichtranden goed schoon maakt.
Willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar