Beste leden mijn naam is stef en ik had een tijd geleden een opel corsa d overgekocht die vooraan een ongeval had gehad.
Mijn bedoeling was om hem op te maken voor men vriendin maar nu hij zo goed als klaar was (dacht ik) lijken er toch nog meer problemen dan ik eerst hoopte. Na alle onderdelen vervangen te hebben die schijnbaar kapot waren blijft er 1 groot mysterieus probleem. De wagen start en draaid perfect maar komt maar net onder zen 4000toeren even uitgelezen met obd2 en opel V2.01 en nu kreeg ik een heleboel foutcodes hieronder een lijst met alle foutcodes.
1-Motor Z13DTJ - P0069-60 MAP vergelijking barometrische druk
- U2103-00 CAN Bus geen communicatie
- P042A-05 O2 sensor circuit spanning te laag
- P 2452-52 Diesel particulate filter pressure sensor a circuit
2 ABS/ESP -U2105-00 Can bus geen communicatie met ECM ongeldige gegevens van ECM
3 Elektronische stuurbekrachtiging - C0000-08 storing circuit rijsnelheidssensor
- C044A-08 toerentalregeling van motor geeft geen signaal
4 Diefstalalarmsysteem -B2652-04 Bol dim uitvoer circuit open
-B3445-04 Left brake light circuit open
5 BCM -B2652-04
-B3445-04
6 Centrale deurvergrendeling - B2652-04
- B3445-04
7 buitenverlichting - B2652-04
- B3445-04
8 Verwarming ventilatie en airco - B2652-04
- B3445-04
9 Instrumentenpaneel /geen fouten
10 startblokkering - B2652-04
- B3445-04
11 interieurverlichting - B2652-04
- B3445-04
12 SDM (airbag) - B0019-02
- B0012-04
- B001B-04
- B001A-04
- B0022-04
- B0015-04
- B0020-04
- B0013-04
- B0019-04
- B0020-02
- B0051-00
- B0083-71
13 Wit/Was systeem - B2652-04
- B3445-04
14 Dis (infodisplay TID BID GID CID) - /geen fouten
15 EHU hoofdmodule -/ geen fouten
U2100 (can bus communicatie defect) en U2143-000 was ik ook nog ergens tegengekomen
Heeft er iemand een idee aub wat al deze foutcodes kan veroorzaken en waardoor de motor maar amper 4000toeren haalt map sensor heb ik al vervangen groetjes Stef
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
En als alles gewist wordt , wat komt er dan terug ?
Beste,
Alvast bedankt om te antwoorden ,als ik alles wis komen al deze codes terug.
Als ik ze verwijder komt er bij 1,2,en 3 geen fouten meer de rest blijft maar als ik dan even uit programma ga terug de wagen kies en opnieuw uitlees staan al deze foutcodes er terug.
Ik ben ten einde raad
8 jaar
Ik zou gaan zoeken of er bij de schade geen kabelboom is beschadigd, je hebt een canbus die plat ligt .
Je kan eens met de scoop op de signalen meten welke er plat ligt en zo via het schema kijken welke de lage mid of hoge can.
Beste de klap dat die had gehad was rechts vooraan nu wilt het toch wel lukken dat daar niet veel kabelboom steekt. Ik had echter wel al een heel stuk kabelboom van de motor bloot gemaakt om hem visueel te inspecteren zo op het oog ziet alles er nog goed uit.Jammer genoeg heb ik geen scoop en zou ik er ook niet echt mee kunnen werken Mechanica ken ik vrij veel van maar de elektriciteit is net het omgekeerd daar ken ik amper iets van. Ik heb op het net al zitten zoeken naar een schema voor men wagen maar vind het niet echt. Nu vermoed ik eerder dat er slechte comm is tussen ecu en abs maar de kabelboom van de abs loopt niet rchtstreeks naar ecu maar naar binnen in de wagen ik vermoed bcm echter was daar helemaal niets geraakt en kel vooraan de wagen Wat ik me nog afvroeg kan het iets te maken hebben met de airbags aangezien deze nog niet allemaal vervangen of ingeleerd zijn misschien dat die mee op de can verbinding zijn aangesloten en hierdoor foute com komt of kan dit niet? Of kan het te maken hebben met de onderdelen die ik al heb veranderd namelijk 2 voorlichten plus mistlampen bumper alle radiators plus koelvin motrokap steunbalk bumper stuurairbag(nog niet ingeleerd) dashboard ...
8 jaar
De map sensor bv dacht ik eerst door de foutcode MAP barometrische druk (P0069) deze had ik uitgemeten heeft netjes 12.5v op de ene kabel en 5 volt op de andere maar de signaal kabel doet niets andere gekocht maar deze doet niets 3 kabels gevolgd gaat naar een fiche en de 3 kabels van map dat op die fiche komt gaat zo door naar de fiche van ecu. Dus volgens mij geeft de ecu geen signaal door maar hoe dit komt? daar heb ik geen idee van
Alvast bedankt om te antwoorden
8 jaar
Alle map-sensors die ik ken (en dat zijn er een hoop) werken alleen op 5 volt en hebben geen 12 volt aansluiting.
1 draad = voeding 5 volt, 1 draad is massa en de laatste is signaal.
Het lijkt mij dat je kortsluiting ergens in je kabelboom hebt.
Beste oldford bedankt voor de reactie ik heb nog eens opnieuw uitgemeten aan alle drie de draden ik ben niet zeker of ik op plus of min moest uitlezen dus heb ik beide gedaan met zowel motor aan als motor uit en contact uit
- geel rood met motor aan op + 9V op - 5V motor uit op + 13.62V op - 0V
-zwart groen motor aan op + 13.84 op - 0V motor uit op + 13.67V op - 0V
- geel bruin motor aan op + 13.92V op - 0V motor uit op + 13.16V op - 0V
De voeding is de geel rode die klopt dan? maar de signaal geeft niets door dan nog even een vraagje je zegt derde kabel massa maar als je massa met + verbind is dit toch de 13.v of vergis ik mij? Als ik me niet vergis dan werken de voeding en de massa toch en werkt enkel het signaal niet maar dit komt toch van de ECU dan lijkt het me dat die van daar geen signaal doorkrijgt kan ik dit signaal nog meten alvorens het in de ECU komt zodat ik weet of er signaal binnen komt in de ecu uitgaand naar de map sensor doet die blijkbaar niet of word het signaal voor de map sensor aangemaakt in de ECU zelf mvg stef
8 jaar
Even een kleine correctie:de ecu geeft geen signaal door - aan geen enkele sensor.
Het zijn juist de sensoren die een signaal aan de ecu geven.
Geizen het gebrek aan kennis zou ik het verder overlaten aan een professional.
Euhm excuseer dit is dan ook het particuliere forum ik ben ook maar een amateur mekanieker niemand zegt dat ik proffesional ben anders zou ik wss geen hulp moeten vragen.
Ik dacht dat de ecu 5v op de signaal draad zette en de sensor dit signaal terug gaf aan de ecu als hij meer of minder vacuuum had dit was ook maar wat ik er van had gelezen op een forum.
Mijn excuses dat ik het verkeerd had maar dan geeft volgens u de mapsensor een signaal naar de ecu wanneer het contact aangaat (5v) welke afwisseld als er meer of minder vacuum is.
Kan u me dan aub uitleggen wat de oorzaak zou kunnen zijn dat de mapsensor geen signaal doorgeeft naar de ecu aangezien de 5V ref en de massa er wel is? Mijn excuses als ik soms verkeerd ben ik maar ik leer wel graag bij hoor toch bedankt al voor je reactie Oldford
8 jaar
Beste oldford kunnen een deel van de communicatie storingen hierdoor komen omdat de mapsensor geen signaal geeft? Ik had echter een splinternieuwe gekocht en deze vervangen maar het blijft hetzelfde. Wss weer een dom vraagje maar deze moet toch niet ingeleerd worden ofwel,mvg stef
8 jaar
Hoi oldford graag had ik even jouw mening hierover ik vind op het net 2 manieren om een map sensor te testen namelijk 1 is met rechtstreeks op de batterij te meten en de andere is om enkel de kabels van de sensor zelf te gebruiken hieronder beide metingen die ik gedaan heb met motor aan
Ten 1ste op batterij - Map ground samen met plus van batt is 12.6V
- Map 5V ref samen met min van batterij is 5V
- Map signal samen met min van batterij is tussen 1 en 5 V (deze heeft niets bij mij)
Ten 2de enkel op sensor - Ground + 5V Ref is 5V (bij mij is dit 3.20V)
- Signal + ground is 1.5V (bij mij is dit 1.86V)
De 2de zou ook met motor uit getest moeten worden (Volgens internet) daar had ik deze waardes - Ground + 5V ref is 5V (bij mij 3.20)
- Signal + ground is 3.5V (bij mij is dit 1.89V)
Kan u me aub vertellen welke de juiste manier is om het te testen aub mvg stef
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar