centrale vergrendeling werkt niet meer, linkerdeur opent met sleutel, kofferdeksel geblokkeerd en achterdeuren ook. NIET open te krijgen!!!!!!! Zekeringen ok! Heeft iemand dit ooit voorgehad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jan,
Ik heb bij mijn vectra ook spookachtige dingen gehad, ik heb eerst spanning gemeten op de stekker van de vergrendeling van de rechter voordeur, hier kwam na bedienen wel spanning op zowel open als dicht, conclusie Motor rechter voorportier defect. (heb deze vervangen door nieuw exemplaar en probleem opgelost).
In de motor van de linker voordeur zitten een contact in die de andere vergendelingsmotoren van het stuur signaal voorziet. Deze zou je eens moeten controleren.
Wel lastig want je moet alle binnen bekleding van de deur losmaken.
suc6 Reinder
waarschijnlijk zijn al de motoren defect, komt weleens vaker voor.
rechter motor is reeds een tijdje kapot. Zou deze dan alles blokkeren?
Jan,
dat dacht ik niet.
Dus idd grote kans alle motoren defect zijn
19 jaar
Aanstuurkast in rechter voetenruimte aan zijkant (voor de deur zeg maar) stekker los of defect.
Willem
aanstuurkast is waarschijnlijk defect
Jan, hebben dit twee keer gehad.Wij hebben de kiekert en alle sloten vervangen.Door een of andere oorzaak(waarschijnlijk storing in de kiekert)worden de motoren te lang aangestuurd en verbranden ze.Dit kan de enigste conclusie zijn en vandaar ook het vervangen van de kiekert. Succes.
Volgens mij is er gewoon iets mis met de deathlockaansturing welke ervoor zorgt dat de deuren bij inbraak niet te openen zijn.Linksvoor is de stuurmotor,deze is altijd met de sleutel te openen.Als je deze al v.v. hebt zou ik het in de bedrading tussen stijl en deur zoeken.Deze breekt daar heel vaak! Anders zou het de draaistekker nog kunnen zijn die geoxideerd is.
voertuig komt donderdag binnen, hou jullie op de hoogte
zal zijn zoals mobi zegt, alle motoren blijven echt muurvast zitten. Kofferslot is niet open te krijgen. Weet iemand hoe ik de twee achterdeuren kan openkrijgen zonder schade?
Je kunt met veel moeite de binnenpanelen demonteren zonder ze te beschadigen en dan moet je volgens mij toch echt het slot vernielen met een lange schroevendraaier en hamer.Tenminste,zo heb ik het een aantal keren gedaan...
dacht ik al danny, maar ik hoopte stilletjes dat er een ander middel bestond, maar nee dus. We zullen moeten kappen. Wat is de kostprijs van zo een volledige set sloten? Zelfs de motor van de achterklep is met geen stokken open te krijgen..... Nooit gezien
Het lijkt toch echt nog heel sterk op een deathlockvergrendeling.Heb je de deze functie ook aangestuurd bij de motor zélf?
hoe doe je dat dan?
Ik heb met een multimeter getest en het milliampères die wegvallen als ik op de afstandsbediening druk. Maar het is raar dat de motor van de benzinedop, het kofferdeksel en de twee achterdeuren muurvast zitten. Deze van de koffer en de tank zijn gedemonteerd en zitten muurvast, je krijgt er geen beweging in!! Hoe stuur ik de motor aan?
Ik heb er even het schema op nagekeken en de aansturing kun je bij de bestuurdersdeur doen.Draaistekker losnemen en met een spanningszoeker(geen ledje!) een voor een de contacten aan massa leggen,aan de stijl kant!Als het een vectra-b is gaat de tankmotor niet over de deathlock!Dus als deze vaststaat kan hij dus alleen maar stuk zijn denk ik.
Danny,
Op de manier zoals jij beschrijft gaat alleen het linker achterportier van het slot af.
Hans
Normaal gesproken gaat alles open want linksvoor is de stuurservo.In deze stekker zit eén draad die dus een signaal geeft naar het stuurapp. als je met de sleutel het slot opent.Dan stuurt het stuurapp. met eén uitgang tegelijk alle deuren open.Maar ik weet niet zeker welke pen het van de stekker is.Waarschijnlijk pen 14 rood/wit open,pen 1 rood/blauw dicht.Als je a.klepslot 2 draden heeft dan heeft deze ook geen D.L. bij een 5d zwart/geel en zwart/rood als je deze in beide stroomrichtingen(ook omgepoold) niet in beweging krijgt dan heeft Mobi toch gelijk denk ik.....
ik denk wel dat ze kapot zijn, via multimeter alle fiches gecheckt en ze ontvangen stroom van de afstandsbediening en de kiekert klikt ook
alle motoren zijn verbrand niet aan twijfelen al meer dan 1maal meegemaakt zeker en vast de kiekert mee veranderen
heb alle motoren vervangen en het werkt perfect. Maar nu hebben wij een probleem met de ontsteking, 1 en 2 cilinder hebben minder ontsteking en licht motorelektronica brandt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar