IK BEN BEZIG MET EEN CILINDERKOP TE DEMONTEREN VAN EEN CORSE X1.2XE. DEZE HEEFT EEN KETTING AANDRIJVING NU HEB IK ALLES LOS MAAR HET LIJKT OF DE KOP VASTZIT AAN DE KETTINGSPANNER ? HOU KRIJG IK DIT LOS ? IK HEB DE DISTIBUTIE KAP VAST LATEN ZITTEN
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de spanner zal geblokeerd moeten worden..deze zit onder de dikke waterslang op de waterpomp tegen het distributiehuis gemonteerd. je kunt hierbij door de grote torx dop uit het huis te draaien. dan zie je de spanner zitten en kun je dmv een blokeerpennetje de spanner vast zetten. let er op tijdens demonteren van de kop dat je de spanner niet beschadigd!!!!
ja klopt dit heb ik gedaan maar het lijkt of de spanner vastzit aan de kop met 2 torx waar ik niet bij kan moet deze spanner met de kop mee eraf ?
deze spanner gaat inderdaad met de kop mee...
maar moet ik de kop nu mee breken met die pakking die tussen de deksel en de kop zit
ook dat klopt. deze pakking loopt onder het distributiehuis door. hier zit een breeklijk in. als je een nieuwe pakking besteld is het 1 pakking die je op kunt delen in 2 losse pakkingen. een voor de kop en 1 voor de distributie.
Oke nog ff voor de goede orde ik kan dus de cilinderkop er nu gewoon af breken ? ik vraag dit voor de zekerheid omdat ik behoorlijk wat weerstand voel aan de kant van de distributie ketting. heb je misschien nog een '"breek" tip ?
ik zou om zeker te zijn of het alleen de pakking is..de pakking aan de motor laten zitten en niet meetrekken met de kop. ik weet het dit is lastig...even een tweede man er bij om de pakking los te wippen van de kop als je hem iets omhoogtrekt aan bakzijde...maar alleen op deze manier weet je zeker dat het of alleen de pakking is.of dat er nog iets vast zit....overigens is demontage alleen mogelijk door de kop iets op te lichten en naar de bakzijde te trekken...dit omdat het pennetje om de spanner vast te houden nog in de spanner zit en eerst door het gat in het distributiehuis getrokken moet worden.
bedankt voor de tip ik ga het morgen uitproberen wordt vervolgt.
Vandaag de kop eraf getrokken. na een vrij heftige ruk kwam de kop los en de spanner kwam mee. de pakking (breekplaat?) is heel gebleven alleen de rubbere afdichting erin is iets uitgelubberd wat is jouw advies Opeltje vervangen deze plaat of een afdichtingsmiddel ertussen. oja nog bedankt voor de tips.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar