hallo ik wil eerst zeggen dat het een mooie site is.
nu het probleem. ben met mijn auto voor de keuring geweest en kreeg te horen dat de co.2 te hoog was.9.99 heb toen lan zonde vervangen co.2 nog te hoog ben toen bij opel dealer geweest heb de auto uit laten lezen en kreeg te horen dat er drie foute codes waaren dc15-dc22-dc45 watken dit wezen ik weet me geen raad meer.zou toch graag de auto door de apk krijgen.
met vriendelijke groet
tony
Geplaatst door tony38 (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
Hans4040 (330) PRO, 19 jaar geleden
15 = koelvloeistof temperatuursensor , spanning te hoog.
22 = gasklep potentiometer , spanning te laag .
45 = lambda sonde , CO te hoog
Kon de garage je dit niet vertellen?
En hoe ze dit denken op te lossen?
mvg,
Hans.
Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden
gasklep potetiometer vervangen.
Koelvloeistof sensor vervangen.
Of ecu defect.
Willem
tony38 (0), 19 jaar geleden
waar zit het allemaal dan ken ik het vervangen. lamdasonde is al vervangen.
groeten tony
Opeltje (0) PRO, 19 jaar geleden
massa op cilinderkop slecht?
Willem12089 (0) PRO, 19 jaar geleden
Gasklep potentio meter is zwart blokje op de as van de gasklep.
koelvloeistof temp. sensor is die met blauwe stekker op inlaat of water pomphuis
Maar probeer eerst eens een massa kabel aan je cilinderkop.
Willem
tony38 (0), 19 jaar geleden
alles vervangen zelfs computer maar nog niet goed wat nu
groeten tony
mark7265 (0), 19 jaar geleden
inlaatluchttemp.sensor schoonmaken.
zwart bolletje naast injector boven op de carborateur.
voorzichtig de evt.koolaanslag verwijderen.
ecu denkt dat ie op de noordpool staat door de geleiding van de kool en gaat dan extra brandstof inspuiten.
grt. mark