close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Kadett: distributie ketting of riem

Bouwjaar: 1981

Haai,

Even een klein vraagje..... Een 1.2n motortje uit een d kadett heeft die een distributie ketting of een riem. En zijn beide een beetje makkelijk te vervangen?

Alvast bedankt voor de moeite

Geplaatst door

kdt (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Die heeft een ketting,waarom wil je die vervangen dat moet je pas doen als hij rammelt.

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

Aha, hij rammelt niet en ik vroeg het me af omdat de auto zo schokt als ik rustig rij. En ik heb zo'n beetje alles al vervangen zoals contactpuntjes, bougies, bougieskabels, distributiekap en waterpomp. Maar eigenlijk blijft hij schokken. Ik zou het eigenlijkniet meer weten en dus dacht ik aan de distributieketting omdat het schokken lijkt op het miossen van een tandje op een ketting. Maar goed, nu ik het zelf zo schrijf ...heeft hij dat niet wanneer ik optrek.
In ieder geval bedankt voor het advies en ik moet rustig verder zoeken. Misschien toch maar bij de carburateur...

Grtz,
Archy

kdt 0

18 jaar

Valse lucht was een probleem bij deze kadettjes vaak zit het inlaatspruitstuk los.
Om dit vast te zetten moet even de carburateur eraf om het middelste boutje van die vast te zetten.
Controleer dan ook of het rubber ringetje tussen carburateur en inl. spruitstuk nog wel goed is.
Vaak zit de venturie in de carburateur ook los zit vast vanaf de zijkant.

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

Ok, dan ga ik morgen de carb er even afhalen en kijken voor het schroefje en of er uberhaubt niks los zit. Mocht het rubbertje niet goed zijn zou ik dat dan kunnen vervangen door locktide?

En Hans, bedankt voor je advies, je helpt me echt!

Grtz,
Archy

kdt 0

18 jaar

Niets anders er tussen doen,er hoort een rubber ring tussen.
Het kan ook zijn dat de elektriche stationairsproeier los gelopen is.

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

en is het dat niet,helpt het wel eens de ontsteking te controleren en zonodig iets voorontsteking te geven!

had een kadett hier staan van '89 1.3N met ongeveer hetzelfde probleem alleen zonder contactpunten!staond de ontsteking precies op het b.d.p. dat schokte hij als je bv in zijn 2 of 3 een constante snelheid probeerde te rijden.onsteking iets vervroegd met str.lamp en het probleem was verholpen!stationair sproeier was niet losgelopen,pakkingen waren ók en geen valse lucht!hoop dat je hier wat aan hebt!

succes ermee..

Stefan

stefan84 0

18 jaar

Stefan,
De 1200N motor is het oude type kadett motor heel iets anders dan een 1300 waar je problemen mee had.
Bij de klacht die jij met de kadett had is waarschijnlijk het vacuumpotje van de vervroeging lek.

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

Hallo allemaal, hardstikke bedankt voor de adviezen. Ik heb Hans zijn advies opgevolgd. Tot mijn grote verbazing kon ik de carburateur op het spruitstuk iets bewegen. Ik heb de carburateur eraf gehaald en de drie torx schroeven voor het spruitstuk gecontroleerd. Deze zaten volgens mij goed vast. Ik heb de voetpakking van de carburateur vervangen en het hele spul goed schoongemaakt en weer terug gezet. En het probleem is nagenoeg verholpen. Ik heb na een tijdje rijden de carubarteur zelfs opnieuw moeten afstellen. Doordat hij valse lucht aanzoog, stond hij nu hij dat niet meer doet veel te rijk. Hij zal nu ook wel een stuk zuiniger lopen. Alleen als ik langzaam in zn twee rij en geef dan een klein beetje gas wil hij nog wel een beetje bokken maar daar is mee te leven.

Thnx voor de hulp

kdt 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.