Opel CORSA C1.4NZ: Druklager ontluchten en versnellingen afstellen.

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1000

Corsa C 1000cc 3 cilinder koppeling , drukgroep en ook de hydraulische druklager vervangen.
Tijdje terug nog bij de Astra van mijn zoon gedaan en geen probleem gehad om druklager te ontluchten maar bij deze wil er maar geen druk op komen en blijven luchtbellen inzitten?
Dus even een vraagje of we hier een andere techniek moeten toepassen dan de gewonne manier van pompen, houden, open, dicht, terug pompen enz.?
Met de Astra veel ellende gehad om de versnellingen af te stellen en is nog niet 100%. Is er bij deze een procedure die we moeten volgen?
Dbv.
Ivo

ovi

Geplaatst door ovi (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

kaleido 1 (1610) PRO, 6 jaar geleden

Je kunt proberen van beneden naar boven te ontluchten , met een oliespuitje.
Je kunt ook de zwaartekracht zijn werk laten doen , nippel open , voldoende olie in het potje en de olie zal op een gegeven moment uit de nippel komen , dan nog even een paar keer op de pomp manier .
In principe hoef je niets af te stellen , waarschijnlijk heb je de kabels op de verkeerde manier los gemaakt , misshien via google/you tube iets te vinden.

ovi (0), 6 jaar geleden

Bij de Astra zijn het kabels en daar moet je wel degelijk een bepaalde procedure volgen. We hebben de werkhandboek van Haynes en toch krijgen we het niet klaar om de versnellingen helemaal 100% te krijgen.😕
Bij deze Corsa geen kabels maar we hebben de schakelas die vd pook komt losgemaakt en nu terug erin gestoken en vastgezet maar de achteruit kunnen we niet inschakelen?
Er moet dus waarschijnlijk weer iets op een bepaald punt gezet worden en ik hoop dat iemand hier kan zeggen wat. 😉

kaleido 1 (1610) PRO, 6 jaar geleden

Oke , nog een as met een kruiskoppeling er aan dan , draai het borgboutje los , zet de bak in zijn achteruit met de hand boven op de bak , zet de pook in zijn achteruit , en zet het borg boutje vast , moet je aardig in de buurt zitten.

ovi (0), 6 jaar geleden

Bedankt al voor de hulp.
Morgen even proberen.
We hebben de motor er uit gehad want we hebben ook de distributie ketting en tandwielen en spanner vervangen want hij lekte koelwater en aangezien hij voor de rest nog in top staat is beter nu alles vervangen.😉

ovi (0), 6 jaar geleden

Even wat toevoegingen over hoe het gelukt is.
Ontluchten op normale manier lukte echt niet.
Met grote injectiespuit met darmpje op langs onder opgespoten tot er geen belletjes meer in het olievatje kwamen en dat ging prima.
Onder de versnellingpook zitten 2 gaatjes waar je de pook mee kan fixeren door er een boortje van 5 mm in te steken maar zo hadden we geen 1ste en 2de versnelling?
Bak in neutraal gezet en dan de moffel los gedraaid en ipv de pook te fixeren met het boortje de pook een stukje naar rechts gedraaid en dan de moffel terug vast gedraaid en nadat we zo nog 2 keer iets gecorrigeerd hadden konden we alle versnellingen nemen.
Alles dik inorde dus.
Deze topic mag dus afgesloten worden.

kaleido 1 (1610) PRO, 6 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.